Pages

Support Penaja

Wednesday, July 6, 2011

Cerita Lawak : Oh ibu!!

Posted by mykhalis On 9:43 PM 10 comments

Inikah mak Dani??

Dani baru sahaja balik dari sekolah fardhu ain. Dia masih teringat-ingat lagi pesanan ustazahnya yang comel bahawa sebagai seorang anak dia kena patuh pada perintah ibunya.

Ketika ustazah memberi nasihat itu Dani tak bagi perhatian sangat kerana dia sedang menjeling Ramlah yang baru sahaja dia hantar surat cinta. Maklum, baru darjah 3 Dani merasakan dia memerlukan teman untuk memberi semangat untuknya berjaya UPSR nanti.

Sampai di rumah, terus dia salin pakaian sukan kerana kawan-kawannya sedang menunggu untuk bermain bola. Supaya kelihatan lebih macho. Dani memilih untuk memakai jersey man utd sedangkan jersey Chelsea hanya dibuat sebagai alas kaki, jersey liverpool lap tingkat dan jersey Arsenal bungkus komiknya di bawah katil.

Baru sahaja Dani ingin melangkah keluar dari rumah, dia terdengar ayahnya panggil..Dani pergi kepada ayahnya dan bertanya kenapa dia dipanggil

"Mak kamu panggil,, pergi tolong mak tu, jangan ingat nak main je..ayah nak pergi main dam, bz" jeling ayahnya sambil terus berlalu.

"Kenapa mak panggil Dani??!!" Dani agak memberontak kerana dia tahu dia tak dapat tunjuk kemahirannya bermain bola petang itu.

"Tolomg mak cabut rumput.. nanti dapat pahala" Mak nya menjawab dengan penuh kasih sayang..sesuai dengan imejnya sebagai ibu contoh di kampungnya.

Tiba-tiba Dani teringat kata ustazahnya bahawa syurga di bawah tapak kaki ibu..

"Mak kenapa ustazah cakap syurga di bawah tapak kai ibu?Dani tak nampakpun?"

Ibunya terdiam dan sambil berbisik dia menjawab..

" sebab, kalau celah kaki mak,syurga ayah Dani.."

"ooooooooooooooooooooo'



Psst: artikel menarik di Mykhalis.blogspot.com

Skandal pemain bola
Percutian artis Hollywood

10 comments:

kih kih kih kih.. aku penah baca cite ni..tp lain versi..memang cuak jugak la..

huhuhu.. saya tak berapa faham maknanya yang last statement tu ^^''

a'ah . sama lah . mksd yg last skli tu ape ? blur . hehe

"Dani memilih untuk memakai jersey man utd sedangkan jersey Chelsea hanya dibuat sebagai alas kaki, jersey liverpool lap tingkat dan jersey Arsenal bungkus komiknya di bawah katil." <<<< men kasor ni...hahahaha

double meaning citer ni..

Kurang arif Yang Arif.. Er, sape-sape boleh tolong jelaskan maksud terakhir tu tak?

"kalau celah kaki mak ni syurga ayah dani"...hahahaha...bile mak bukak kaki,nmpkla 'syurga' ayah...hehehehe

bro statement ganas jersey chelsea wat alas kaki neh

entry double meaning hahahahaah

hahahhahhahahaahahha!!Khalisss!!
u really make me laugh la today!
hahahhahaaha!! =P

celah kaki mak dani tu de pe yek? nak tengok.. nak tengok.. hahaha...

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...