Kejadahnya!! Beli laptop dapat batu




Melalui forum lowyat seorang pengadu telah mengupload gambar kotak berisi batu. Manurut pengirim,, dia telah membeli sebuah laptop untuk pelanggannya. Namun apabila sampai di tangan apa yang diterima ialah sebiji batu.

Pada mulanya, ramai orang menganggap dia telah ditipu seperti mana kes beli samsung galaxy dapat lesung batu.. namun dia menyanggahnya dengan mengatakan bahawa dia sudah mengenali penjual agak lama.. Dan dia sudah membuat laporan polis mengenai hal ini.

Tambahnya lagi, sekarang kemungkinan besar dalang kejadian tukar laptop ke batu ialah peon  dari syarikat currier.  Sebuah laporan telah dilakukan pada pejabat skynet dan pihak pengurusan mengatakan penghantar barang tidak datang kerja malah tidak dapat dihubungi setelah kes ini terjadi.

Pengajarannya.. sebaiknya barang barang yang nilainya mahal biarlah kita beli COD Cash on Delivery.. korang boleh telek,, pusing.. apa yang korang nak buat la// dah puas hati bayar.. Even bila wife Khalis nak tempah kasut ke..beg tangan ke guna katalog Khalis tak berkenan sungguh.. bukan kedekut..(ye jugak..wahahaha) tapi biar kita rasa dengan tangan kulit jenis macammana.. jahitannya.. zipnya.. saiznya..beratnya.. dalamnya.. isinya.. haaa

Kalau dah beli malu dah nak pulang balik kalau tak puas hati..

baik korang share ni kat facebook korang sebagai ingatan sesama kita.. huuuuu.. promote ni..promotee

Comments

Ms Lava said…
betullah tu. kalo barang elektronik ni. better cod. rai pun suka beli online. cari kat mudah. tp tak pernah lg guna pos. kecuali baju yg rege tak smpi rm100..setakat ni xde lg la tak smpi..
anna said…
truknya...daa rugi ...risiko bli on9..huhu
setuju...kna hati2 dgn belian brg scara pos ni...
anyway, nice blog...just follow ur blog... :)
ewanthology said…
bahaya jugak beli online ni
mra said…
org org berniaga ni mmg biase gune coirier, yg ade kedai ni sume.... disebabkan wat gitu kerna tiada masa nak gi,

Popular Posts