Pages

Support Penaja

Monday, January 30, 2012

Perkongsian Nota ceramah Ustaz Azhar Idrus malam tadi

Posted by mykhalis On 12:38 PM 1 comments





Perkongsian NOTA KULIAH Ustaz Azhar Idrus di Masjid Negeri,Shah Alam,Selangor malam semalam.. Ahad(29/1/12)...
- Kitab Anak Kunci Syurga.. m/s 14..

Surah Al-Zhumar ayat 65 : Dan sesungguhnya,telah diwahyukan kepadamu (wahai Muhammad) dan kepada Nabi-nabi yang terdahulu daripadamu: "Demi sesungguhnya! Jika engkau (dan pengikut-pengikutmu) mempersekutukan Allah nescaya akan hapuslah amalmu, dan tentulah engkau termasuk di kalangan orang-orang yang rugi."

1. Ayat ini supaya kite benarkan dlm ht segala ibadah kite hanya kerana Allah..

2. Walau nabi skali pon, jika bukan kerana Allah, amalan x diterima..

3. Jika kerana Allah,bukan org yg selalu pakai jubah je,selalu pakai jeans pon Allah terima..

4. Allah xmelihat paras rupa dan tubuh bdn kamu,tetapi melihat amalan2 kamu..

5. Bermakna Allah bkn melihat zahir shj, tetapi juga dalaman kamu..

6. Jika zahir(luaran), manusia shj yg nmpk..tetapi Allah nmpk zahir dan batin.. Contohnya, manusia nmpk/tgk kite solat @ beribadah, tapi dalaman kite Allah tahu kite tgh fikir apa(buat solat terbaik punya,dlm ht nk supaya org tgk dan kate yg kite ni warak)...

7. “i xpakai tudung, tp ht i baik”... Tak Betul... Jgn pakai ayat mcm tu..

8. Barangsiapa yg Taat perintah Allah dan Rasul maka dia telah menang...

9. Menang mcm mne, menang tipis..?? Tak...Menang besar... Contohnya skrg ni kita solat mgrib berjemaah di masjid.. Menang ke Kalah..?? Menang...

10. Orang diluar sana skrg ni xsolat maghrib, Menang ke Kalah...?? Kalah...

11. Para ulama’2 buat kajian..dan mereka mengatakan, jika nk syurga ada 4perkara...iaitu iman, ilmu, amal, ikhlas..

12. Kalau org bkn islam, walaupon beria-ria nk masuk syurga tetapi tidak beriman, maka xkan masuk syurga..

13. Paderi sendiri pon, yg mengajar bab syurga pagi petang tetapi tdk beriman,xdpt msuk syurga.. Org Yahudi dan Nasoro ni mmg kuat nk msuk syurga..Sesungguhnya agama disisi Allah ialah islam...

14. Dengan ilmulah diajar para nabi dan rasul..dengan ilmu lah maka mereka dpt berjalan dan menunjukkan kite ke jln2 Allah...

15. Kalau xde ilmu maka habis rosak binasalah.. kelak Allah xkan tanye mu jd ustaz ke x.. Allah akan tanye mu menuntut(belajar) ilmu ke x..xpndai xpe,yg penting ada usaha..

16. Jangan berilmu sahaja, tetapi ke beramal jgk..

17. Ikhlas...inilah tauhid uluhiyah.. Jika amal x ikhlas, beramal kerana benda lain maka habis xditerima..

18. Orang yg paling koman skali dlm syurga nnt akan dpt tanah seluas dr Syam hingga Yaman..Jika nk syurga Allah, semuanya hendaklah Lillahi Rabbi ‘Alamin...

19. Jgn mrh jika syaitan kacau kite.. mmg itu keje syaitan..syaitan dh jnji dgn Allah.. tetapi kite kene lwn Syaitan..berdoa supaya mtk perlindungan Allah drpd syaitan..

20. Jika beribadah, sengaja buat molek2 dpn org... maka masuk jaring pukat syaitan...

21. Jika nabi pon x ikhlas,tidak ada amal pahala dikira.. apatah lg kite...

22. Para Sahabat Rasululllah, antaranya ialah Saidina Umar..stiap kali lepas solat/ibadah akan menangis kerana takutnya amalan xditerima...kite???

23. Jika buat kebaikan, bersedekah, beramal... Anggaplah kite xpenah buat apa2 pon...

24. Nabi kate, sebaik2 zikir yg aku dan para nabi lain sebut ialah... LailahaillAllah...

25. Hebat sgt ke..?? Ya...sbb maknenya ialah semuanya/segala2nya yg ade di langit dan dibumi ni Allah yg jadikan..xdk tuhan lain dh..Hanya Allah Taala..

26. Dua rakaat shj Allah taala terima solat kite, maka telah jd perisai dr api neraka...

27. Sebelum takbir, niat aku smbhyg keranaMu ya Allah...

28. Doa iftitah dipilih sbb ada ayat, “sesungguhnya solatku,ibadahku,hidupku,matiku Lillahi Rabbi ‘Alamin(hanya kerana Allah Taala,tuhan sekalian alam)”....

29. Doa2 dlm solat semuanya bkn saja2..drpd permulaan smpai akhir.. Antara sebabnya untuk kite mghayati ketika selepas/diluar solat... Kita hidupkan balik apa yg kite baca td tu diluar solat..

30. Lepas keluar masjid,igtlah segala2nya Allah.. tgk2 apa yg hebat dlm ht kata Allah lbh hebat, Allah Maha Besar(makna takbir)... jika begitu maka kite tlh Berjaya hasil drpd takbir dlm solat..

31. Bertuah dan beruntunglah org yg membersihkan hatinya...dan rugilah org yg membiarkan hatinya kotor..maknye Bertaubatlah...

32. Jika byk dose, jgn bimbang lah.. pintu keampunan Allah sentiasa terbuka luas..pintu keampunan Allah ni luasnya lebih luas drpd langit... Langit yg kite nmpk seluas2 nye ni baru lapisan yg pertama...AllahuRobbi...

33. Allah xheran dose kite byk, tetapi Allah heran kenapa kite xnk mtk ampun.. Allah sgt suka bile kite mintak ampun..

34. Dalam hati biar ada perasaan paling syg Allah dan Rasul...biarlah siapa pon kite..biarlah kite rockers, bukan kaki masjid pon..

35. Janganlah kite berputus asa..sentiasalah berdoa,taubat mtk ampun.. wahai tuhan kami,ampunkanlah dosa kami yg lepas2.. tlgla jgn bls..dll...(doa)

36. Ibadah dgn niat utk dpt pujian itu riak namanya... contohnya,jgnlah kite puasa sunat..pastu sengaja di kedai2 kopi..bile kwn2 ajak makan mnum, kite jwb..xpe2,aku puasa sunat isnin khamis..xpenah miss...hoddoww...

37. Jika begitu, jadilah amalannya umpama debu yg berterbangan...

1 comments:

-❒- Cerita ngentot dewasa Seks Cewek Cantik Yang Kesepian.Cewek Jepang Putih Mulus Telanjang Bugil

-❒- Video Hot : Kelakuan Sepasang Abg Berkerudung Ditepi Pantai..Romantis & Hot.

-❒- Pesta Dugem : Trend Abg Jaman Sekarang.. Dunia Malam Jadi Primadona..??

-❒- Lelaki Sandakan Pontianak Bening Seksi bugil gaul.Koleksi Photo Hot & Bugil Abg Sma Yang Lagi Naik Daun.Mulus Susunya

-❒- Video Hot : Adegan Mesum Tyas Mirasih Dalam Kolam Renang..Mantap Cipokannya

-❒- Video Hot : Ngintip Sepasang Abg Ngentot di Hutan Belantara.

-❒- Senyuman Vagina : Senyuman Bibir Bagian Yang Manakah ini..?

-❒- Senyuman Manis Gadis Spg Bispak : Permainan Ranjang Yang Hot.

-❒- Kumpulan Gadis Manis Lagi pamer Susu Puting Mungil..Manis

-❒- Video Hot : Ngentot Hot Dalam Bilik warnet..Nekat Banget.

-❒- Koleksi Berbagai Gaya Ngentot Hot..mantap. Cara Membuat Wanita Terangsang Dengan Cepat

-❒- Adegan Ngentot Hot Miyabi yang Bikin Nafsu...Akhh Ughh

-❒- Maen Game : Koleksi Kelakuan Aneh Abg Maen Komputer Sambil Bugil.

-❒- Colection Abg Jepang Yang Imut Denga Toket Yang Besar..Mantap

-❒- Sekretaris Pribadi Lagi Pamer Susu & Memek Putih.

-❒- Abg Ngangkang Pamer Memek Lubang Sempit..Menganga Gan.



★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
╔══╗═════╔╗═════
╚╗╔╬═╦═╦═╣╠╦╦╦╦╗
═║║║╩╣║║╬║═╣║║║║
═╚╝╚═╩╩╬╗╠╩╬╗╠═╝
═══════╚═╝═╚═╝══
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★



This Is My Facebook Link, Add Me If You Need A Good Friend

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...