Cerita Menarik : Baby berhidung clown/badut

3 Tahun lalu, seorang ibu melahurkan seorang bayi perempuan yang comel. Tapi yang istimewa buat anak kecil ini ialah hidungnya yang membengkak kemerahan menyebabkan hidungnya kelihatan seperti badut.



Kesan dari itu, ibu pada bayi ini terpaksa menyorokkan anaknya. Bukan kerana malu, tapi pedih hati seorang ibu bila mendengar komen yang tak sedap. Jujurla kan? kalau mulut tu lazer mesti terlepas cakap..


Doktor pada mulanya telah menyedari ketumbahan baby ini dari dalam perut lagi. namun bila lahir ianya kelihatan normal. Namun selang beberapa minggu, hidung bayi yang bernama Connie semakin membengkak dan bagaikan ada kumpulan darah di hidungnya.

Pada mulanya menurut doktor, tidak ada apa yang dapat dilakukan untuk mengubati Connie. Namun mereka mencuba sejenis dadah yang dalam kajian bernama Propranolol. Unat ini digunakan untuk penyakit jantung dan boleh menghentikan pembesaran.

kan semakin comel..hehe

Mujurlah mereka berjumpa dengan seorang doktor yang boleh melakukan pembedahan. namun ianya meninggalkan sedikit parut(sebenarnya dah penat nak terjemah.. so boleh baca sendiri kalau nak tahu detail kat sini

Comments

mesti mak die ada kutuk badut2...dah kena keteguran badut..hehehe..
Wadi AR said…
takpela. ade hikmah kot. tapi comel budak kecik tu
cik sakdi said…
kalu makcik mulut lezer mst sibuk tanye. cis
Puan Kutu said…
comel..tp kesian hidung dia tu..tp alhamdulillah cukup sifat..
ArulchelseA said…
tk pe lah ada parut pun..janji nmpak comel lg..aku pun bnyk parut kt muka ni.. tu yg tk hensem tu.. kih kih kih
lisa lis said…
dusss...comey tul budak ni~ ><

Popular Posts