Pages

Support Penaja

Friday, August 26, 2011

Wanita China merantai anaknya selama 23 tahun..

Posted by mykhalis On 10:56 AM 13 comments

Seorang ibu yang mendakwa anaknya tidak siuman dan akan membahayakan orang ramai telah merantai anaknya selama 23 tahun semenjak anaknya berusia 17 tahun lagi.



Xiao Anrong, 76 meletakkan  anaknya Tang Zuhua,40 di dalam sebuah reban di Wilayah Shongqing, Selatan China mendakwa dia melakukan begini kerana sayang dan ambil berat mengenai anaknya.


Xiao berkata, semenjak dua lagi orang anaknya telah berpindah, dialah yang menguruskan makan minum, kebersihan malah mencukur anaknya. Mendakwa pakaian boleh membahayakan anaknya, Xiao membiarkan anaknya berbogel. Malah Tang terpaksa tidur di atas lantai kerana ibunya tidak mampu membeli katil.


Kerana terlalu lama diikat, Tang tidak lagi dapat berjalan dan berdiri dengan baik.

Bagi Khalis, sesiapa yang normalpun, kalau diikat camni boleh jadi gila. Betul tak?Kenapa la tak rawat..mungkin kemiskinan hidup yang jadikan dia camni

13 comments:

speechless kejap bila tgk gambar!huhu. Mcm kes kat negara kita, dah tahu ada 'penyakit gila' tapi hidup duduk serumah dgn org yg normal pastu bila dorang naik gila, serang/bunuh/bakar/tetak/cederakan orang lain siapa yg susah huhuhuhu. Tapi perbuatan kat atas ni mmg tak patut~

yelar..mayb sbb dia miskin..dia x mampu nak bw anak dia pergi berubat..tuh kena kurung..huhuhu

bukan anak tak siuman ...
ada ke patut rantai anaknya macam tu ..
kan dah tk dapat berdiri dengan baik sebab kurang berjalan .kesiannya ~
tak sejuk ke anak dia ?
=.=

ish sampai ati mak dia..
siannye ank tu.,,,,

mak aii.. sampai camni skali.. =.=

rasanya, kalau ada pihak yang sudi membantu..mungkin dia boleh dirawat lagi kot..sekurang-kurangnya dari segi kelakuan dia tu mungkin jadi lebih baik..

ni kes sayang tak bertempat la ni..

kat china tk e tempat sakit jiwa ke.. kih kih kih kih

kesianye. kat malaysia pon sebenarnye ade kes mcm ni. kerie ade tau org yg buat ank dia cam ni. skang ank dia da xleh jalan. buang air merata-rata dalam bilik kurungan. mcm binatang plk dilayanye kan? dan yg pntg makcik ni bukanye org miskin takleh nak hantar ank dia for treatment. kalo tak dapat dirawat pon. bukan mcm ni cara layananye.

kesiannya kat anak dia~ macam mana gila pun jgn la wat cam tu..dgn xbpakaian~ menderita woo hidup cam tu spanjang hayat~ nnti mak dia xda cam ner..huhuhuhuhu~ sedih tul la~

sah,ada kes mcm ni kat negera kita. Siap masuk paper. Anak tak siuman kena kurung huhu~

kalau tak siuman makin dikurung makin tak siuman jadinya...

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...