Bill Gates: dermakan semua hartanya yang berbillion-billion pada badan amal

Sambil duduk di kerusinya, dia tersenyum memandang wartawan sambil menyanyikan bait lirik lagu..


'I wanna be a billionaire so freakin' bad. Buy all the things I never had. I wanna be on the cover of Forbes magazine. Smiling next to Oprah and the Queen...'

" inilah lagu yang anak-anak saya nyanyikan bila mereka bertemu dengan saya, mereka sangat lucu"

menurut Bill Gates lagi.. ianya lebih baik berbanding anaknya yang berusia 12 tahun Rory yang gemarkan lagu Lady Gaga..
Pada tahun 1979 ketika baru bekerjasama dengan Paul Allen

"membimbangkan dan mujurlah anak saya yang berusia 9 tahun selalu menjerit.. berhenti-berhenti.."
ketika di India dia telah berjanji baki hartanya hanyalah untuk derma dan kebajikan

Menurut Bill Gates, beliau dan isteri telah menyumbangkan hampir 28 Billion dari hartanya meninggalkan "hanya" 56 billion sahaja untuk anak anaknya.
Statistik yang diperoleh menggambarkan kekayaan

Kami akan terus menyumbangkan hasil kekayaan kami..anak-anak saya perlu berusaha untuk memilikinya. Pada ketika saya berusia 20-an.. saya tidak pernah bercuti seharipun.. hari-hari saya bekerja..

Kerana tak larat nak menterjemah.. silalah baca di sini ek?hehe

Comments

missxidi said…
wow! tq for sharing this! bestnyer kalo jadi billionaire cm billgate ni!
arituarini said…
bill tolong bayar bil2 kat malaysia ni... makin mahal..
tolong subsidi kat malaysia ni jugak..makin parah dah..kih kih kih
Fahmi Jaafar said…
nk minx kerete je sbijik boleh x??? vios pon jadila.. tolong la bill gate!! :(
mas saari said…
memang kaya gile dia ni!
bila dia nak derma kat akak sikit...hehehehee

Popular Posts