Pages

Support Penaja

Wednesday, June 15, 2011

Hudud.. Hukum Allah atau hukuman manusia?

Posted by mykhalis On 6:04 PM 4 comments

Maafkan Khalis sebab bertanya soalan seberat ini.. tapi Khalis ingin bertanya kepada readers beragama islam.. anda percaya, anda percaya sikit-sikit atau kurang percaya pada kisah Isra' Mikraj?

Begitu juga persoalan hukum hudud.. adakah ianya hukuman Allah atau hukuman ciptaan manusia?? atau kalau dalam kisah di Malaysia ianya ciptaan PAS?


 Tapi bagaimana dengan gambar dari surat khabar yang memperjuangkan Melayu ni?

Setahu Khalis, Islam bukan agama yang kita boleh kaji dengan logik akal.. kita kena percaya dengan dalil yang ada di dalam Al-Quran.. Ianya bukan boleh di Google untuk mencari logik akal.. sebab itu, kita hendaklah wajib patuh pada perintah Allah.. tak percaya, anda boleh dengar hujah dari 2 tokoh agama di Malaysia..

Yang pertama ini membantah hudud..


Dan yang kedua menyokong hudud..


Renung2kan dan selamat beramal..Ingatlah,, sejahat manapun kita.. tidak mustahil di dalam lubuk hati kita untuk menjadi umat islam yang soleh dan solehah..Ianya berat dipikirkan..tak bermakna sebagai umat islam kita kena biarkan sahaja..

4 comments:

ayat quran banyak dah cakap..

sape2 yang tak berhukum dgn hukum ALLAH..maka die kafir..first..

sape2 yang tak berhukum dengan hukum ALLAH maka dia zalim..

utusan memang tak de otak..penyebar menyesatkn rakyat..

ustaz azhar memang the best. sya rase,utusan wat kartun tu dye amek yang lbih kurang la yang ustaz kazim elias cakap, memang betul la bleh guna bukti(qarinah)bawah hukum takzir, kalau takdak 4 saksi. tapi tak patut la dorang buat kartun pasal hudud macam ni. ish3.

sebabkan politik, video seks dsai, diorg xblh nk bwk 4 saksi yg adil sbb video saja x cukup, dimainkan pulak isu tu utk benda2 agama mcm ni.

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...