Wanita pertama disaman kerana memakai burka dilarang dan tidak mahu masuk ke dalam mahkamah kerana tetap memakai burka..

Khalis tau semua sedia maklum bahawa burka merupakan pakaian yang diharamkan di Perancis. Alasannya ialah menghalang kebebasan bersuara.

Najed 37 tahun yang tidak mahu ke mahkamah

Dan dua orang wanita pertama yang di saman iaitu Najed dan Hind enggan memasuki mahkamah kerana mereka dilarang memakai burqa kerana dikatakan mencemarkan kedaulatan dan kesucian mahkamah.

Mereka yang dikenakan denda hampir RM800 setiap seorang kerana berkeras tidak mahu mendengar nasihat polis yang menyaman mereka kerana tidak mahu menanggalkan burqa..

v for victory

Hind 31 tahun yang merupakan seorang ibu cuba memasuki mahkamah namun tetap dihalang polis manakala kawannya Najed hanya duduk di rumah kerana dia sedia maklum bahawa dia tetap tidak dapat masuk mahkamah kalau enggan freehair..

Bagi Khalis? Umat islam terus ditindas tidak kiralah di negara islam atau negara bukan islam.. sebab itu ada pekerjaan di Malaysia terang-terang melarang orang islam bertudung.. Kalau bertudung kena pecat.. itu di negara Malaysia sendiri tue.. so.. apa nak herankan.. kalau komplen banyak-banyak dituduhnya pembangkang.. disuruhnya duduk di palestin.. afghanistan.. disuruhnya berhenti kerja je.. hmm...

Comments

MFI said…
payahnya hidup kat perancis..
hujan emas di negeri orang..hujan batu di negeri sendiri..lebih baik di negeri sendiri..
mas saari said…
menetap di negara sendiri lagi bagus kan?
ArulchelseA said…
tu namanya dasar umngok..kita ckp diaorg tk nak dengar...
Far8 budak baik said…
tak patut betol lahh..
baik pi tmpt lain...
grrrrr
puteri ain said…
tah pape tah .. haihh
nelly said…
cian wanita tu ~
T_T
qasehraihan said…
uitttt...macam2 la ek???pindah je la tmpt lain kot ek?

eh khalis cne buat komen fb tu???
ada buat tutorial tak???
nak link..huhu
Cik TeN10 said…
tu lah.. org kata nk buat perkara baik mmg byk cabaran.. hanya org2 yg punya azam yg kuat ja boleh melepasi halangan2 tu.. semoga kita semua berjaya..insyaAllah

a'ah la khalis.. cne khalis buat komen kt fb tu.. nk tahu jugak.. :)

Popular Posts