Dari pengemis jadi orang kaya baru

Max Melitzer

Selama hampir 30 tahun dia berkelana tiada tempat tinggal.. Malah, dengan duit yang ditinggalkan oleh abangnya,Max Melitzer  dapat menikmati hidangan seafood pertama semenjak 25 tahun yang lalu.

Rescue Mission of Salt Lake City, tempat Max mendapatkan bantuan makanan

Ditemui oleh penyiasat peribadi yang diupah keluarga, Max Melitzer  merupakan penghuni tetap di sebuah taman rekreasi di Salt Lake. Beliau ketika dimaklumkan menerima harta peninggalan sebanyak US100000 dari abangnya Morris sangat terkejut kerana kali terakhir dia berjumpa dengan abangnya 15 tahun lalu.

Di taman inilahlah tempat Max menghabiskan masa seharian

Walaupun pernah bercakap melalui talipon pada tahun 2009 ianya tidak berakhir dengan baik, kerana semenjak itu Max tidak pernah cuba menghubungi Morris.

Kalau dahulu cuma bawak troli untuk mengutip barang-barang.. kini sudah mampu untuk membeli bekalan makanan..

Ini betul-betul rezeki,, siapa tahu apa yang akan berlaku.. hari ini kita pandang senget kat seseorang tua, tanpa sedar esok lusa dah jadi somebody.

Untuk lebih dramatik boleh baca di dailymail

Comments

Anonymous said…
Harap dia dapat menggunakan duit itu sebaiknya..
Raden said…
nk ajak die dating la...mne taw dapat 10k ke..
Orked Desa said…
ni bkn pd pengemis jer...tp pd salesgirl/salesman kat mana2 kedai...tlg jgn tgk customer yg selekeh dgn pandangan yg prejudis...selekeh tp ada duit...bila customer x beli bkn sbb dorang x der duit..mungkin sbb x der yg berkenan...
Marcella said…
betul cakap orked desa..manusia ni cepat sangat buat interpretasi awal..dont judge the book by its cover..
Fahman said…
from a nobody, to a somebody. pergh

Popular Posts