Bangunan berbentuk gajah


Rupanya dah lama ada bangunan ni.. Khalis ni ketinggalan betul. tapi mana tau ada yang lagi ketinggalan,,hehe.. Diberi nama Lucy the Margate Elephant, terletak di New Jersey, bangunan berbentuk gajah ini dibina pada tahun 1881 lagi..



Dengan keberatan 90 tan dan ketinggian mencecah 64 kaki.. bangunan ini sekarang dijadikan bangunan untuk para pelawat menikmati permandangan di tepi pantai. Pada mulanya ianya berfungsi sebagai kedai makan, rumah penginapan.. sekarang ianya dalam pembaipulihan supaya menjadi kawasan perlancongan dan dibuka kepada orang ramai.



Unik jugak la ni kan?

Comments

is_isaac said…
cool, teringin nak masuk, hihihi ~~
ArulchelseA said…
cuak aku.de jugak mcm ni ye..
ApiH said…
hebat2... susah nak buat ni...

Popular Posts