Pages

Support Penaja

Thursday, June 23, 2011

Rekaan- rekaan yang dikategorikan sebagai SMART

Posted by mykhalis On 12:35 PM 7 comments

Sekecil dan semudah manapun sesuatu rekaan namun seandainya ia menceriakan dan menyenangkan kehidupan seharian kita, ianya mestilah diraikan. Betul tak?Sama macam rekaan di bawah yang Khalis akan kongsikan nanti.. ianya sangat mudah tapi kenapa tak pernah terfikir untuk mereka ciptanya..

Tapi risiko rekacipta zaman sekarang ialah, kita menghabiskan masa berminggu-minggu untuk membuatnya.. memikirkan konsepnya, bila sudah dipasarkan dan laku maka akan ada produk tiruan buatan China dihasilkan dengan harga yang lebih murah.. lagi-lagi di Malaysia, kalau nak patenkan hakcipta mengambil masa 1-3 tahun.. hmm..

Cakap banyakpun tak guna, tapi baru je beberapa minggu lepas Khalis pergi kedai RM2 dan Khalis jumpa pengorek telinga berlampu.. Maknamya kalau nak korek telinga picit lampu je, terang berderang orang yang nak korek telinga boleh nampak..hahaha.. sape yang sanggup nak korek telinga korang lagi bila dah tua-tua ni.. masa budak2 dulu bolehla baring atas riba mak di petang hari di depan pintu rumah atau beranda.. hmm.. sekrang dah tua-tua ni takdenya mak nak korek lagi telinga.. betul tak? kalau wife ada boleh gilir-gilir korek..sape yang takde korek sendiri jerla..




7 comments:

mane nk dpt bag lappy cmtu???terbaikkkkkk...

beg lappy tu cantik kot..

nak beg laptop tu gakkkkkkkkkkkkkkkk~ cun wooo......

lappy bag memang stylo...

tangga 2 jer yang xsesuai sebab pijak2 buku.kalau buat rak utk benda lain ok.. yg lain terbaikkk!!

waw!semuanya sgt cool!ske semua!saya mauuuuu~ >.<

tak baik pijak buku....heee

tp tmpt letak laptop tu mmg cool ! :)

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...