Pages

Support Penaja

Monday, February 20, 2012

Pendatang asing rogol budak 12 tahun.. 9 tahun je penjara!!

Posted by mykhalis On 4:52 PM 0 comments

Biar betik derr..Korang bayangkan tak kiralah korang mak ayah budak ni ke.. abang ke.. saudara ke.. atau budak ni sendiri.. Tak cukup 9 tahun untuk hukuman merogol.. memang tak cukup.. Budak umur 12 tahu apa beb.. hari2 belanja makan pun boleh cair.. budak2.. bau pun busuk lagi..

Mamat myammar ni cakap mereka suka sama suka!!.. perghh.. tak rasa macam ko nak sula Myammar ni? dah la datang negara orang.. Aku kalau orang datang rumah main masuk bilik tidopun dah rasa nak penampor.. ini kes rogol ni..

mempertikaikan kes Hakim? entahla.. masa aku masuk mahkamah bayar saman dulu hakim rambut perang semacam je.. Maafla.. kebanyakan rambut perang ni air tak telus.. jangan cakap guna yang semula jadi arr.. bohong je..

Tahniah kepada perogol!!9 tahun memang tak cukup..Kalau hakim ni anak dia sendiri yang kena gamaknya 9 tahun jugakke dia bagi?kasi potong je..

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga Myanmar hari ini dipenjara sembilan tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap empat pertuduhan merogol seorang kanak-kanak perempuan di rumah sewanya di Taman Wilayah Selayang dekat sini, minggu lalu.
Hakim Emelia Kaswati Mohamad Khalid turut memerintahkan tertuduh, Mohd Shukur Zawkareya dihantar ke negara asalnya selepas tamat menjalani hukuman itu.

Mohd Shukur, 28, didakwa terhadap empat pertuduhan merogol kanak-kanak berusia 12 tahun di dalam sebuah bilik di alamat 7-2-1, Jalan 20/20A, Taman Wilayah Selayang, Sentul antara pukul 11.30 malam hingga 3.30 petang, pada 3 Feb hingga 6 Februari lalu, mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Tertuduh, yang bekerja sebagai penjual sayur di Pasar Borong Selayang, turut dituduh tinggal di Malaysia tanpa sebarang dokumen yang sah, mengikut Seksyen 6(1)(C) Akta Imigresen 1959/1963 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 6(3) Akta Imigresen 1959/1963.


Mohd Shukur, yang masih bujang, didakwa melakukan kesalahan itu di pejabat pertanyaan Balai Polis Jinjang, Sentul pada jam 9 malam, 6 Februari lalu.

Bagi keempat-empat kesalahan rogol itu, mahkamah menjatuhkan hukuman penjara antara enam tahun hingga sembilan tahun, manakala bagi pertuduhan kelima (tiada pasport) tertuduh dijatuhi hukuman penjara setahun.


Mahkamah memerintahkan tertuduh menjalani hukuman itu serentak, bermula dari tarikh dia ditangkap pada 6 Feb lalu.

Terdahulu, Mohd Shukur, yang tidak diwakili peguam, memohon hukuman ringan dengan alasan dia perlu menanggung keluarga yang tinggal di kampung halaman di Myanmar.

"Saya juga kenal mangsa dan kami suka sama suka," katanya.

Timbalan Pendakwa Raya Ain-Nur Amiyerra Awod Abdullah memohon hukuman berat dikenakan terhadap tertuduh kerana kepentingan awam perlu didahulukan berbanding kepentingan peribadi.

"Fakta bahawa mangsa dan tertuduh suka sama suka bukan fakta yang patut dipertimbangkan oleh mahkamah kerana ia melibatkan mangsa bawah umur. Jadi, hukuman berat perlu diberikan supaya ia bukan hanya memberi pengajaran kepada tertuduh tetapi juga kepada masyarakat," katanya. - Bernama
ceh ceh cehhhhh

0 comments:

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...