Pages

Support Penaja

Thursday, March 15, 2012

Polis terlibat dengan rasuah HANYA seribu orang-Ketua Polis Negara

Posted by mykhalis On 8:43 AM 5 comments


KUALA LUMPUR: Hanya satu peratus daripada kira-kira 100,000 anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) terlibat dalam kegiatan rasuah, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar.
Beliau berkata, walaupun jumlahnya kecil namun jika dibiarkan ianya akan merebak lebih besar sepertimana penyakit kanser jika tidak dikawal.

"Apa yang kita kesalkan orang bercakap macam banyak laporan (rasuah) yang dilakukan anggota kita (PDRM). Ini tidak baik," katanya pada sidang media selepas pelancaran poster Jauhi Rasuah PDRM-NKRA bagi membanteras rasuah di sini hari ini yang turut dihadiri Pengarah NKRA Rasuah, Datuk Hisham Nordin.

Ismail berkata, beliau akan berusaha memastikan budaya sifar rasuah di kalangan anggota PDRM.
"Saya mohon kerjasama masyarakat supaya bukan sahaja melaporkan jika ada kegiatan rasuah di kalangan anggota PDRM malah menghentikan pemberian rasuah," katanya.

Tapi..kenapa bila sebut polis orang asyik ingat rasuah? hmm......hmmmm..kepada member2 Khalis yang polis, korang tak makan rasuah2 ni kan?

5 comments:

bro,klu 1% dari 100000 adalah 1000 saja bro....10000 tu byk sahangattt...

wahahha..kantoi la pulak..tq tq

yeeeeee ke ?
cam nak tergelak jee !

Pengalaman pahit saya adalah dengan Jabatan Pencegah Jenayah Komersial, di mana pihak polis cuba mengubah dan merosakkan bahan-bahan bukti yg melibatkan pemalsuan dokumen kereya dan pinjaman bank. Oleh kerana sikap JAHAT polis, Sup Sharif, Puan Koh dan boss mereka ARIS, saya di senaraihitam oleh bank sejak 2004 hingga kini. Penjenayah sebenar tidak langsung di siasat, malah ajen kereta(penjenayah) itu ad hubungan rapat dengan mereka. Walaupun diberi arahan oleh Tan Sri Musa untuk menyiasat dengan rapi. Tan Sri Mahmud Adam, KDN juga memberi arahan, tapi tak di pedulikan mereka. Puan Koh tu, yang paling kurang ajar. Pegawai2 di Bukit Aman pun sama-sama jahat. Masuk Neraka Jahanam. Laknatullah.

camne ye....tak amek org dah bagi

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...