Keadaan semasa bayi perempuan yang digilis van dan lori

gambar bagaimana seorang perempuan membantu budak perempuan itu sebelum kehadiran maknya

Malam tadi Khalis ada share sebuah video mengenai seorang kanak kanak perempuan yang digilis, namun yang lebih menyedihkan ialah bagaimana sikap orang ramai yang hanya melihat kejadian itu.

gambar keluarga mangsa bersama ibu dan abangnya

ayah dan ibu yang sedang menunggu di luar hospital

Khalispun nak tau jugak update tentang berita ini. Menurut sebuah surat khabar, kanak kanak perempuan yang dikenali sebagai Yue Yuem masih dalam keadaan koma dan masih dirawat di hospital. Namun menurut surat khabar di China mendakwa, doktor mengesahkan kanak kanak perempuan itu diishtiharkan " Otak Mati" atau brain dead dan akan mati bila bila masa dari sekarang.


mangsa dalam keadaan koma

Pihak berkuasa juga sudah menangkap pemandu van dan lori. dan sekrang, pengguna internet yang mahir sedang cuba mendapatkan gambar jelas orang awam yang lalu lintas dan tidak menolong dalam kejadian itu.

Khalis memang masih terbayang lagi.. malah tak tahu kenapa orang awam tu leh lalu lalang cam takde apa2 yang berlaku.. hina betul!!

Comments

mas saari said…
banyak dah baca kat blog lain pasal perkara ni... tak sanggup akak nak tengok video tu!

kesian dan sedih sebab dia masih anak kecil..
Unknown said…
memang hina sangat....boleh lalu, and tengok sinis je...yang langgar tu pun BUTA, .....terbayang2 lagi video ni.....sangat kejaaaaaaaaaammmmmmmmmmm.......
are din said…
mmg kejam... wat tak tau jerk... hampeh tul.. isssk...
ShahzCudin said…
memang hina! tgk anak kucing kna lggr pon rasa kesian ni kn plak org..
Cik Tomei said…
byk kali gak dok replay vid tu...still xbleh terima nape dorg tak terase ati nak angkat @ tolong budak tu haishhh~
Orked Desa said…
di mana perikemanusiaan org yg lalu lalang..kalo kat malaysia pon ada jgk yg cam ni tp itu kes terpencil..Alhamdulillah stiap kali orked tgk ada kemalangan mesti ada rg berhenti utk menolong wpun hanya sekadar terbabas ke dlm parit kecil..
MFI said…
dorang takut dituduh sbg penyebab kot..sbb tu taknak tolong..

Popular Posts