Teknik mengendalikan jengkaut yang mengagumkan

Ayah Khalis kalau di Kuala Rompin dikenali sebagai Nuar JCB, dan pengalaman Khalis melihat ayah mengendalikan jengkaut/JCB?Kubota sangat mengagumkan.

Khalis masih ingat lagi, ayah Khalis terpaksa menyeberangi sebuah parit yang sangat besar. Untuk mengelakkan risiko tenggelam dan patah, kebanyakan pemandu akan membuat laluan terlebih dahulu.. Tapi ayah Khalis dengan pengalamannya dari seawal usia 17 tahun sehingga 50 tahun telah membuat teknik transformers..

Perghh.. pada masa tu, memang patutla ramai orang puji ayah Khalis mahir dalam mengendalikan jentera. Tapi takdela Khalis tangkap gambar.. hehe.. sebab itu kisah dulu dulu.. sekarang, walaupun dah memiliki jengkaut sendiri, ayah mengajar orang lain untuk memandunya.. Tak silap Khalis, sehari sewa jentera dalam RM400,, sebulan dapat 10 hari kerja dah RM4000.. hohohoho.. ayah cuba ajar Khalis dan adik lelaki Khalis untuk memandunya, tapi jujurnya,, kami sangat tak berminat.. start enjin jentolakpun tak pernah. heh

Jadi, Khalis nak kongsikan kemahiran pengendali berpengalaman.. memang boleh handle trasnformers ni..




Setiap ayah adalah hero dan inspirasi anak mereka.. Khalis harap dapat jadi contoh yang baik untuk anak-anak Khalis..



Comments

Cik Kasih said…
arghh! gila punyer bnde nih..mnakutkan~
ArulchelseA said…
wow..mcm orang jahat dalam cite spaiderman.. kih kih kih
Cik Bambam said…
canggih wooo..dah mcm transformers dahh!! ehhehe
MFI said…
skang ni baru aku tau macam mana menatang tu boleh naik ke atas.

Popular Posts