Cerita Lawak : Permintaan 3 sahabat


Tersebutlah kisah di zaman dahulu.. Ada 3 orang sahabat baik, mereka pergi berjumpa dengan dewa untuk meminta agar dewa tersebut menunaikan hajat masing2 untuk memuaskan nafsu mereka yang berlainan. 

Setelah berjumpa, DEWA telah mengenakan syarat iaitu mereka boleh meminta apa saja asalkan mereka sanggup untuk berada di dalam gua selama 10 tahun. maka mereka pun bersetuju dan mereka pun menjelaskan permintaan mereka kepada dewa tersebut. 

Sahabat 1 merupakan kaki botol lalu beliau telah meminta arak yang banyak. 

Sahabat 2 merupakan kaki perempuan maka beliau pun meminta perempuan yang cantik-cantik. 

Sahabat ketiga pula merupakan perokok yang hardcore lalu meminta bekalan rokok yang banyak.

Selepas itu dewa pun bersetuju untuk menunaikan permintaan mereka.
lalu masuklah ketiga sahabat itu kedalam gua masing2 untuk menikmati permintaan yang telah mereka minta tadi…



Setelah 10 tahun berlalu maka tibalah masa mereka bertiga untuk keluar..
sahabat 1 keluar dengan keadaan yang sangat mabuk dan perut boroi giler kerana terlalu banyak minum arak. beliau pun berkata kepada DEWA “Terika kasih la dewa!”.


Sahabat 2 keluar dengan keadaan lembik dan tidak bermaya kerana hari2 melayan perempuan2 yang cantik2. beliau pun berkata “Terima kasih la DEWA”.


Sahabat 3 juga keluar tetapi dengan keadaan marah dan berkata “siot you la DEWA!!! bagi rokok tak bagi lighter”…


Pengajaran : cerita ni penuh dengan unsur khurafat dan dosa.. jangn ikut perangai diorang!!



Comments

MFI said…
hahaha..nyalakan api pakai batu la...
kisah hati said…
haha padan muka..(dah lembap sbab byak sgt isap rokok)
KhaiRin said…
dewa tu tau sbb rokok membahayakan kesihaan sbb tu dia wat cam tew
Puan Kutu said…
haha dh tau nak mitak rokok apesal tak bawak lighter sendiri.haha..
ArulchelseA said…
cuak aku bro.. kih kih kih

Popular Posts