Berita Menarik : Bina rumah hobbit dengan kos 3ribu paund kerana tidak mampu beli rumah

Walaupun bina sendiri rumah bukanlah pelik bagi Khalis, macam di Kuala Rompin ni, banyak rumah di kampung -kampung adalah binaan sendiri memandangkan ramai dari penduduk di sini bekerja sebagai buruh kasar/ petani/ tukang/ pengimpal..

Bermula dari sebuah rumah petak, akan ditambah perlahan lahan dan hasilnya rumah orang kampung sangat selesa dan cantik. Berbanding beli kadang kadang mencecah 120k untuk 3 bilik yang mana dah tak boleh nak diperbesarkan lagi.

Tapi yang menarik pasal Simon Dale apabila dia memilih rekaan rumah hobbit seperti yang kita lihat dalam siri filem Lord Of The Rings. Dengan mengambil masa selama 4 bulan, bermulalah proses menggali, mencacak batang kayu. menanam batu asas dan sebagainya.

Hasilnya? Wowww.. memang senang nak menyorok kalau budak2 datang beraya.. heh









best kan??sejukke kalau duduk dalam tanah ek? lagi2 kalau cuaca cam kat Malaysia ni?



Comments

azfar hranica said…
kecik sangat tp sesuai utk santai
MFI said…
teringin la jugak nk buat rumah macam ni..modal 3000 pound je ek..kali 5 baru rm 15 000..jimat btul tu
Luv Me Cinta said…
teringat lagu keluarga bahagia, so sweet!!

Popular Posts