Orang gaji hanya berdiri melihat tuan makan

Kalau diikutkan,semua orang gaji dalam filem kebanyakannya akan makan di dapur atau biarkan tuan rumah makan dahulu. Tapi itu zaman dahulu la. dalam filem hamba hamba..

Tapi kalau sekadar pembantu rumah yang kita bayar rm500 sebulan..rasanya tak layakla kalau kita nak layan dia macam hamba abdi.

Dalam sebuah laman web, seorang pembaca berkongsi cerita apabila dia makan disebuah restoran makan herba cina. Dalam keadaan kedai yang tidak sesak.. pembantu rumah ini tidak diberikan kerusi untuk duduk. Bukan sahaja ada banyak meja lain dan kerusi yang banyak..namun tuan rumah hanya memilih meja makan untuk dirinya dan anak kecilnya.

Pembantu rumahnya hanya melihat sahaja. Kalau terlalu lenguh dia akan duduk mencangkung.

Bagi khalis.. jangan terkejut kalau satu hari nanti tuan rumah ni kena mati ditikam atau si anak kecil akan jadi mangsa tempias kegeraman.. layanlah pekerje selayaknya. betul tak?




Mungkin perempuan ni kena tengok drama Para pencari tuhan tv-alhijrah,, biar ambik pengajaran darinya Pak Jalal

Comments

arituarini said…
bos nya cina ke ni..biasa la tu..
mra said…
ala...takyah la amek kire bangsa, ade gak bangsa lain yang wat lebih mcmni atau pon lebih teruk, tapi mcmni mmenang tak patut la... ini bukan pembantu rumah, ini seperti yg dikatakan, dah jadi hamba

Popular Posts