Pages

Support Penaja

Tuesday, October 25, 2011

Bawak adik ke sekolah kerana desakan hidup

Posted by mykhalis On 1:49 PM 6 comments

Kejadian yang berlaku di wilayah Hunan ini dikatakan sebagai perkara yang biasa terjadi pada kanak kanak di sana. Seandainya mereka memiliki adik,mereka terpaksa menjaga adik mereka memandangkan ayah, ibu atuk dan nenek sibuk bekerja mencari perbelanjaan untuk menanggung ahli keluarga.

Jika ada semangat untuk berjaya, mereka terpaksa membawa adik mereka walaupun seorang bayi ke sekolah untuk dijaga kerana tidak mampu untuk mengupah orang mengasuhnya. Pihak sekolah yang sidaj biasa dengan keadaan ini tidak dapat menghalang.



Inilah kasih seorang kakak.. Khalis dapat rasa kesusahan yang dialami oleh kanak kanak ini.. semoga dia berjaya dan tidak ditipu bila dewasa nanti dengan diseludup masuk ke Malaysia sebagai hamba seks. Maklumlah, kat Malaysia ni mana pernah ada pelacur kena dakwa di mahkamah.. kena tangkap lepas . Malah dikatakan bahawa melanggan pelacur bukanlah kesalahan.. tak percaya blh baca di sini

6 comments:

dulu pun pnh bwk adik2 gi sklh hihi...lain org lain kisah kan =)

huhuhu.. aku dapat rasakan keperitan hidup dorg... T.T

sedih tgk nasib dorang.semangat belajar tu sgt tinggi..

patut nya bdk2 kat malaysia ni amik contoh ni.kemudahan belajar smua ada.pilih nak dgn tak je..tu pun tak bersyukur.tetap nak ponteng2 skolah jadi budak nakal...haisshh..tah la

kesian saya tgk...byk kali renung budak ni... semangatnya mmg kuat... semoga dia dipermudahkan segala urusan...dan berjaya...

kesiannya~ harap budak ni berjaya bila nesar~

memang la pelacur China yg kena tngkp disini boleh lepas jnji layan nafsu binatang yg tangkp tu

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...