Pages

Support Penaja

Monday, February 6, 2012

Adira AF bekas kekasih juara AJL 26 Hafiz pegang anjing bulu lebat.

Posted by mykhalis On 6:54 PM 5 comments

Haa... pertama.. mengaitkan nama Hafiz yang takde kaitan.. yang kedua siap cakap anjing bulu lebat..


Persoalan pertama..

Apa hukum pegang anjing?
Soalan ke dua? Korang jawab soalan kat atas berdasarkan ilmu atau teka teka je?
Soalan ke tiga? korang memang yakin dengan jawapan korang?

Khalis punya jawapan? ustaz cakap kalau tanya soalan yang kita dah tau jawapan maknanya kita riak dan takbur..

 Jadi.. ok ke tak ok pegang anjing ni? Untuk apa pegang anjing? keselamatan? suka suki? hmm..

Dalam hidup Khalis.. Anjing ngan babi dari kecik dah belajar kalau tersentuh(jangan nak detailkan pulak kering basah) adalah najis berat. Taik orang pun tak dikira najis berat.. Jadi.. kalau taik sendiri tak sanggup nak pegang.. takkan la lagi najis dari tu sanggup nak pegang ye tak?ke ada orang lepas berak samak dengan air tanah dulu bontot?

Khalis tanya soalan kat atas ni bukan apa.. Ada segelintir mempertahankan pegang anjing ni.. Mintak dalil lagi mengatakan anjing haram.. Khalis nak bagi jawapan dalil Nakli takdela.. tapi dalil 'akli camni la perumpamaannya yang mana Khalis pernah dan baca..

Yang kalau boleh.. pelukla kucing ke.. kambing pun ok.. susah sangat peluk lembu.. rimaupun takpe.. susah juga? peluk je turtle.. tak najis pun..

gambar: rotikaya

5 comments:

Apabila perkara yang haram dan berdosa besar menjadi kebanggaan, itu adalah antara tanda2 dunia sudah akhir zaman..
kadang-kadang kita pun hilang punca bila melihat orang yang sebegini mempertahankan perbuatannya seolah2 dia tahu semuanya..
sedih kan Khalis??hurmm~~

kire ok la gambo pggng anjing, drpd gambo pggng pakwe/makwe.. at least pggng anjing bley sertu, pggng pakwe/makwe bley buat pe??
silap dy gmbo tu msuk tnet, klw smpn sndri xpe la, nk buat kenngn.. lpas tu sertu laa..

ada baiknya tanya kepada yang lebih arif, khalis, ada yang lagi sahsyat dari isu boleh tak boleh ni, apabila 2 orang dok bertekak sampai bermasam muka kerana pendapat masing2. kan lagi terus dari tu... dan bila dah bermasam muka tu lah aku jadi sedih dan tertanya-tanya....

takpe kalo die nak samak..jgn besar2 kn hal kecik..Islam itu mudah :)

kero

jgn la main tuduh je, betol ke tu anjing betol? penah pegang mainan patunng kucing nmpak mcm real x?

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...