Ibu mengandung 39 minggu berlari maraton dan terberanak


Bukan semua orang ada keberanian macam Puan Ember Miller ni. Sudahla perut sarat dengan bayi 39 minggu iaitu tremister terakhir.. lepas tu boleh pulak dia join maraton. Kalau waktu ini kebiasaannya ibu ibu akan makan anggur sambil mendengar ayat suci Al-Quran untuk dendangan bayi dalam perut..tapi tidak.. wanita ini hebat lagi kuat.

Bukan dekat dia berlari.. dia rasa bayinya mula menendang nak keluar bila di jarak terakhir perlumbaan iaitu setelah ibunya berlari selama  jam lebih.


lebih menakjubkan.. ini bukanlah marathon pertama buat ember semenjak dia mengandung.. malah pada bulan ke empat kandungan, dia telah menyertai pertandingan marathon di Wisconsin.

Menurut Ember, dia tak tahu yang dia nak terberanak dah.. mungkin gegaran di perut adalah perkara biasa.. namun dia ambil keputusan untuk teruskan jugak perlumbaan tapi nak berhenti berehat dulu. makan snek ke minum ke.


Tapi masa berhenti tulah dia rasa kontraksi yang sangat kuat.. dan suaminya menghantarnya ke hospital.

Maka kerana malas nak tulis panjang.. seorang bayi perempuan selamat dilahirkan..
pengajarannya.. entahla.. tak bahaya ke berlari bila dah sarat??



Comments

kakjoyah said…
Giler la... Slalu tgk org mengandung xlarat nak jalan,ni siap leh marathon.
Luv Me Cinta said…
kdg2 org mgndung ni saje bg alasan xlarat bt keje2 berat a.k.a malas sbnrnya dorg ni mampu sbnrnya...bgntung kpd tuan punye bdnla

Popular Posts