Pages

Support Penaja

Thursday, January 19, 2012

Gambar-gambar oldschool(popular) hitam putih diwarnakan

Posted by mykhalis On 11:48 AM 0 comments



Siapa pernah tengok citer Hang Tuah P ramlee.. haa.. kompom korang tiba tiba nyayi..

Mari oooo mariiiiii...iiiiiiii

hahhaa.. tapi sayangnya Hang Tuah takde.. korang kena bohong dari kecik sampai la sekarang.. Bila Hang Tuah takde.. maknanya kata-kata hikmahnya " TIDAK MELAYU HILANG DI DUNIA" adalah dusta!! durjana.. argghh... melayu akan pupus... err,,, camne tu.. Hang Tuah ni ada ke takde ni?

Yang sebenarnya nak citer sebab waktu kecik dulu..Khalis pelik.. kenapa filem P ramlee muda( Hang Tuah) berwarna.. Tapi P ramlee tua.. ( 6 jahanam) Hitam putihla pulak,., Mak Khalis cakap.. filem itu(Hang Tuah) diwarnakan.. dan kosnya sangat mahal..tapi filem ini dipilih sebab ianya sebuah filem lagenda...

Proses mewarnakan benda yang hitam putih memerlukan imiginasi dan kecekapan dari segi teknik.. dan inilah yang berjaya dilakukan oleh seorang artis Sweden Sanna Dullaway.. Hasilnya.. banyak gambar terkenal dalam sejarah selama ini kita lihat dalam hitam putih sini sudah berwarna..

Untuk gambar-gambar terkenal sepanjang zaman boleh tengok di blog ini..search je.. Khalis dah tak jumpa dah,,hahaha







nice job,,,

0 comments:

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...