Bekerja sambil membawa anak

Dalam kehidupan serba mencabar sekarang ni.. dengan nilai duit yang semakin murah.. barang semakin mahal.. kebanyakan suami isteri akan bersama-sama bekerja. Seandainya ada anak kecil. perlu diupah orang jaga. Kalau di luar bandar sudah cecah RM200 sebulan untuk seorang.. kalau di bandar mungkin 250-400 seorang.. itu kalau seorang anak.. kalau 3? kalau 4?

Alhamdulillah,, wat masa ini, anak Khalis dijaga oleh isteri di rumah..Walaupun setiap kali Khalis balik rumah tengok wife macam rilek..tapi Khalis tahu, bukan mudah menjadi surirumah sambil menjaga anak..terutama anak lelaki yang baru merasa nikmat merangkak.. memanjat, menggigit,,mengutip.. menangis,, melompat.. Khalis tahu gila penat oo..

Kalau kerja di pejabat yang menyediakan tempat jaga anak kecil kira selesa dah..tapi kalau cam akak kat bawah ni?





Comments

is_isaac said…
kesian nye kat dia.terpaksa bawa anak time bekerja
AdD Buchat said…
kalau anak dia duk diam ok.. kalau anak dia bangun dari basikal tu camne? dia tarik2 ringan je... tau2 anak dia dah xde... kesiannya memikirkan dia terpaksa mengambil risiko camtu... nak buat camne.. no choice...
Paradise Gal said…
kan best nnt kerja boleh bwk anak. kalo boleh memang taknak kerja. nak jage anak je. nak tengok dia membesar dgn kite. huhu.. tapi tu lah.. duit bukan sng nak dpt skang.
KhaiRin - anies said…
at least ank dia terpelihara

Popular Posts