Pages

Support Penaja

Tuesday, November 1, 2011

Dugaan seorang hantu dan rakan-rakan

Posted by mykhalis On 11:43 AM 4 comments


TEMERLOH: “Mak cik itu pukul lengan saya dengan payung kerana terlalu terkejut melihat saya muncul dari celah dinding menyebabkan saya terpaksa mengetap bibir menahan kesakitan.

“Walaupun sakit hingga menyebabkan lengan saya lebam akibat pukulan itu, saya sedar ia adalah asam garam bergelar ‘hantu’ yang bertugas menakutkan pengunjung dan saya tidak menyimpannya dalam hati,” kata Nur Afiza Roslin, 21, yang menjadi ‘hantu’ Alam Mistik Biar Betul di Karnival Gegaria Harian Metro (KGHM), di Padang Awam Kubang Gajah.


Menurutnya, dipukul dengan payung itu bukanlah satu-satunya insiden dialami sepanjang dua hari menjadi ‘hantu’ di KGHM malah kepalanya turut diketuk tiga kali oleh seorang pengunjung yang sengaja mahu menguji kesabarannya.

Nur Afiza yang berasal dari Kuantan dipilih menjadi pontianak bersama beberapa rakan lain di sepanjang laluan hampir 100 meter di dalam rumah hantu yang digelar Alam Mistik Biar Betul di KGHM dan itulah pengalaman pertamanya menjadi ‘hantu’.


“Seronok juga melihat pengunjung menjerit ketakutan selepas melihat wajah seram kami yang mengenakan baju yang penuh darah tetapi saya sendiri sebenarnya tidak berani melihat wajah saya di cermin selepas di solek untuk menjadi hantu. Ngeri juga rasanya,” kata Nur Afiza.


Rakan Nur Afiza, Kamaliah Bismin, 24, yang turut menjadi pontianak di rumah hantu Alam Mistik Biar Betul, mendapat pengalaman yang menyakitkan sepanjang dua hari KGHM berlangsung.

Gadis yang berasal dari Sabah itu ditendang beberapa kali di pinggangnya oleh segelintir pengunjung nakal tetapi insiden itu tidak mematahkan semangatnya mencari pengalaman menjadi ‘hantu’.


“Semua itu dilakukan pengunjung lelaki yang mengambil kesempatan menendang pinggang dan tubuh saya tetapi tetap sabar. Bagi saya itu semua perkara biasa atau mungkin tindak balas spontan akibat terlalu takut,” katanya.

Rumah Alam Mistik Biar Betul yang mengenakan caj RM2 setiap seorang itu menjadi antara venue yang paling mendapat sambutan daripada puluhan ribu pengunjung yang datang ke Padang Awam, Kubang Gajah sepanjang dua hari KGHM berlangsung.


4 comments:

haha//...saya pun termasuk dlm golongan menendang hantu2 tersebut..sory la ye..^^

ciannya..ni yg dkata bkerja kerana nk mcari rezeki.. huhuhu..kalu sy jd pgunjung pun wat mnda yg sama..hehehehehe~ tkut sgt keh3x..~

kadang kadang tindakan spontan akan terjadi... tu nasib x kene hayunan penumbuk kat muke... Aku kalau terkejut muke dulu aku attack...

Cari la kerje lain.... Banyak lagi punca rezeki...

Skrang identiti korang pun orang dah tahu... nanti x pasal pasal korang kene raba... entah entah di rogol... wallahualam... Jerit macamane pun orang dah x peduli.... sbb dalam tu pun memang kawasan menjerit jer... X de orang amik kisah...

hanturaya111
Email - Hanturaya11@yahoo.com

p/s : sekadar bersuara....

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...