Pages

Support Penaja

Monday, September 12, 2011

Minum terus dari puting lembu kerana mak jauh, ayah jauh

Posted by mykhalis On 12:27 PM 10 comments


Pergh..memang tak reti betul Khalis nak wat tajuk. Tapi korang fahamkan? Maafla lambat update.. hari ni bawak baby Sayf gi cucuk Hipetitis, kemudian repair motor, kemudian kemas kedai..baru je dapat peluang nak mengupdate..


Sophat 18 bulan merupakan seorang anak kecil dari Kemboja yang ditinggalkan oleh ibu bapanya kerana nak bekerja di Thailand. Kerana masih kecil. Sophat tidak biasa dengan susu tepung. jadi dia kerap sakit. Namun satu hari, Sophat melihat seekor anak lembu minum dari ibunya. Sophatpun join sekali. Terkejut dengan kelakuan cucunya, atuk Sophat yang kini menjaganya cuba menariknya dan memisahkannya dengan lembu..namun budak kecik ni bertambah mengamuk.


lalu dia biarkan sahaja. menurut datuk Sophat, penduduk kampung memarahi tindakannya membenarkan cucunya minum terus dari lembu. Namun menurutnya, Sophat tidak mahu minum dari cawan atau bekas.. malahan Sophat bertambah sihat dan tiada penyakit..

Komen korang??Khalis? entahla...tapi lembu ni baik je kan bagi lembu..takditendangnya Sophat nie..


10 comments:

mungkin itu yg baik untuknya

tertengok jugak dekat tb 3 pasal cerita budak ni.. cian je tgk.. kecik2 dh berdikari..

elok utk dia. kuman xsempat terjah. tp gitulah. uduh bebenor rupenyer isap susu direct tetek lembo..

siannya.. :(
lembu tu pon tau kot yang budak ni nak susu..
so,dia biar je la..

nak bt camnekan,sian je nengok huhu

budak ni ade imunisasi kuman lembu

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...