Fakta kekayaan Bill Gates

1.Setiap saat, Bill Gates menjana pendapatan sebanyak US$250 (RM750) setiap SAAT. Iaitu bermaksud US$20 Million (RM60 Juta) dalam sehari, US$140 Million (RM420 Juta) dalam tempoh 1 Minggu dan US$7.8 Billion (RM23.4 Bilion) dalam setahun!

2.Jika US$1,000 tercicir dari poket Bill Gates, itu bukannya masalah besar bagi dia. Dia akan memperolehi jumlah tersebut dalam masa 4 Saat sahaja.
3.Kerajaan Amerika menanggung hutang berjumlah 5.62 trillion. Jika Bill Gates sudi menjelaskan hutang tersebut, dia cuma memerlukan 10 tahun sahaja utk melakukannya.
4.Andai kata, dia mensedekahkan US$15 (RM45) kepada setiap orang di dunia ini, dia masih memiliki US$5Million (RM15 Juta) dalam simpanannya.
5.Jika Bill Gates di anggap sebagai sebuah negara, dia merupakan negara yg ke 37 terkaya di dunia.  Lebih kaya dari Malaysia ke? Not sure.
6.Katakanlah Bill Gates menukarkan kesemua wangnya menjadi wang kertas US$1 dan menyusunkan wang tersebut dari bumi hingga ke bulan. Kita memerlukan perjalanan ulang-alik sebanyak 14 kali dan memakan masa tanpa henti selama 1,400 tahun serta memerlukan sejumlah 713 kapal terbang BOEING 747 untuk membawa wang tersebut.
7.Usia Bill Gates sekarang dalam lingkungan 50an. Katakanlah dia boleh hidup 25 tahun lagi, dia perlu membelanjakan US$6.78 Million (RM20.34 Juta) dalam sehari utk menghabiskan wangnya sebelum dia meninggal dunia.


Comments

ArulchelseA said…
cuak aku..sedekahkan lah kat aku ni sikit.. kih kih kih
mumui said…
kekayaan yg melampau2...hahaha...
MFI said…
tu blom lagi tengok rumah dia..macam rumah masa depan da..
mas saari said…
banyaknya!!!
kalaulah dia sedekah kat orang2 yang memerlukan mesti tak luak pun kan duit dia...
lisa lis said…
bill gates...boleh tak sy jadik anak kamu..bila jadik anak kamu..boleh lah sy abiskan duit kamu yang terlampau tu..hehehehe>< mimpi jer la kan huhuh~
Rai said…
salu berangan orang kaya2 ni bg sejuta sedekah suka2 kat aku. boleh beli rumah kat putrajaya ni. wakakakakakakaka.....
Luv Me Cinta said…
terbaek ar gambar tu ^_^
chii said…
habiskan 20.34 juta dlm sehari....perghhh..leh leh kete lambo 4-5 bijik tu :D

Popular Posts