Binatang-binatang laut dalam paling dalam yang hodoh dan menakutkan

Khalis teringat dalam cerita Doraemon mengenai ikan lautan dalam nie. Ada yang berlampu di kepala dan bermuka jahat. Ingatkan khayalan pelukis, rupanya betul-betul ada.

Khalis kongsikan beberapa jenis binatang laut dalam yang sangat pelik rupanya dan memang tak selera nak gorang cicah air asam..

Angler


Long-nosed Chimaera


Coffinfish



Dragonfish


Fangtooth



Giant Isopod


Giant Squid


Gulper Eel


Vampire squid



Viperfish


Snaggletooth


Goblin Shark


Black swallower


The Goblin Shark Close-up

Arghhhh...memang seram gile rupa paras mereka nie. mesti tahan lasak sebab tekanan air di laut dalam sangatlah kuat..kan??

ada yang berminat nak bela ke?

Comments

Eqmal said…
menggerikan,,
Cik Teddy said…
wah..cik nak bela sekor ek..hihi
Cekodok said…
gua suka laut dalam.. mcm2 rahsia yang belum dibongkarkan... khalis cari haiwan yang ada lampu.. heehe...
chentaNUYU said…
takutnye....blh mimpi ngeri nih
mykhalis said…
@eqmal heh..kalau selera tak tau le
mykhalis said…
@cik hang kecik..nnt kene ngap ngn jerung..hee
mykhalis said…
@cekodok ade tue.. tapi dah mati hilangla lampu..heh
Cik Sue said…
erkkk..konpem hodoh!!
Cik Teddy said…
@mykhaliseh,cik dh bsar skrg..cik plak yg ngap jerung tuh
mykhalis said…
@cik sue nnt khalis belanja ekk.. yg bakar punye
mykhalis said…
@cik teddy cepatnye besooo..hehe
Miss Tira said…
Tira suka post macam ni. Waaa. Ada unsur-unsur National Geographic ni. Masa tu ada tengok kapal selam tu menyelam sampai kelautan paling dalam. Ada jumpa bangkai ikan paus. Fuuu, kagum-kagum tengok ikan dekat dalam tu. Pelik dan menakutkan.

Entri baru: Angan-angan Bukan Impian
Novelgurl said…
Salam..erk..takutnya gigi ikan2 tu..kalo dia gigit mau hancur dging.
mykhalis said…
@ooo..post2 sebelum nie tak suka la ekk..huwaaaa
mykhalis said…
@novelgurl takkan la nak berenang ke laut dalam?heee
~~Ticer Wann~~ said…
hohoho... sgt pelik....n mengerikan
Henry Zackery said…
perrgghh !!
memang x pernah tengok haiwan macam nie..pelik

Artis Baru Melampau
mykhalis said…
@ticer wan hehe.. itula pasal..mjur di lautan dalam
mykhalis said…
@henry kali nie khalis kasi tengok..hehe
NuruL SyuhadaH said…
sume gg binatang bkenaan sgguh x canteq..wuwu..>.<
mykhalis said…
@nurul gigi cantik sayang pulak nak menggigit..kan?
mas saari said…
tengok pun takut inikan pulak nak goreng kicap...hahahaha
topimagine said…
wah.. amazing.. kalo nk bela sekor leh x :)
goreng pon sodap tu.. haha
maiza farhani said…
xpe..ad kat laut slm j tu...tah2 jin.hahaha...maklum la..laut kn tmpat pembuangan sisa2 yg xbaik..bnda halus byk kt sna...

Popular Posts