Adegan beromen secara terbuka di dalam kelas

Mak Khalis ada cakap.. guru sekarang..terutama keluar dari Universiti yang menjadi guru kerana tiada pilihan kerja adalah guru paling hamprakkk.. Berbeza dengan mereka yang menjadi guru kerana minat dan cita cita.. atau keluaran dari Maktab.. bezanya? bila masa rehat.. mereka utamakan update status di FB.. tidak membataskan pergaulan antara guru dan pelajar.. kesannya?

Yup.. anak murid semakin melanggari batasan dan jadi over sangat sehingga cikgupun serba salah nak marah. Ramai kawan Khalis merupakan pendidik.. sangat ramai.. tapi bila tengok gambar profil mereka berdua duaan dengan kekasih, ,, update status manja dan gedik..kalau lelaki pulak ada gambar pmpuan seksi,,siap add student pulak tu.. jangan marah kalau tak terkena batang hidung k?


Budak sekarang bukan sama dengan budak dulu.. beza dulu? jahil pasal seks.. nak tulis surat cintapun tergagap2.. sekrang? siap mesej tanya suar dalam warna apa.. even masa khalis jadi cikgu dulu.. siap ada budak boleh berzina.. kerana apa? tengok 3GP kat henset.. tak cakap zaman dulu takde.. malah,. ada je senior Khalis kena buang sebab berzina.. tapi berbeza cabarannya bagi pendidik. Cuba bayangkan.. camne kalau perkara kat bawah berlaku pada anak kita nnt.. takkan hukumannya buang sekolah? rotan? jadi.. pada pendidik.. kuatkan semangat.. korang kalau betul betul ikhlas mendidik.. Khalis doakan berkat dunia akhirat,, sebab cabaran sekrang memang sangat menduga jiwa dan raga..






tak mustahil rasanya kalau disesetengah sekolah kat Malaysia memang dah terjadi camni.. tapi kebiasaannya pihak sekolah mengambil tindakan mendiamkan diri untuk memastikan nama baik sekolah tidak terjejas,, kalau terjejas nnt kena tukar tempat kerja,, ye tak?

Comments

Unknown said…
gile teruk....haishh..
Anonymous said…
ish ish ish

Popular Posts