Pages

Support Penaja

Friday, September 9, 2011

Mengapa Khalis sokong kerajaan kenakan cukai 6% topup

Posted by mykhalis On 6:58 PM 12 comments

pahlawan kemerdekaan atau petualang bangsa?

Tidak lain tak bukan.. mesti pembangkang yang mendalangi topik ni.. Maklumlah..dah nak kalahla tu pasal Mat Indera.. jadi kenala cari topik baru.. Pasar arwah yang ditembak kat Somalia tak berkesan sangat kat rakyat Malaysia..jadi perhatian kena di alihkan lagi.. maka semua orang akan berhenti bercakap mengenai Mat Indera, dan bercakapla mengenai topup 6%.

Bik mama bz la nak jaga budak2 permata.. tak baik tuduh2 tau

Kerajaan takkan suka suka menaikkan caj korang tau?? kerajaan tak pernah nak susahkan rakyat dia.. kerajaan tahu mereka dipilih untuk jaga kebajikan kita..rakyat..Bukan Ananda Krishnan..Bukann!!Rosmah?? lagi bukan.. korang ni main sebut2 nama la pulak.. Otak PAS betul korang ni.. Sikit2 tuduh kak Mah.. dia sibuk nak jaga budak2 pintar dalam negara kita,, korang ni main tuduh tuduh je..

kerajaan sentiasa memikirkan cara membantu rakyat

Korang tak perasan ke Indek BSKL kita melonjak setiap hari.. Inflasi negara kita di paras 3-4%, kadar pengangguran rendah.. pelabor asing bertambah. Bak kata Abraham Lincoln.. Jangan ditanya apa kerajaan bagi pada kita.. tapi apa yang kita bagi pada kerajaan!!.. So? Kerajaan dah bagi RON95 Primax yang berkualiti tinggi berbanding RON 95 biasa(kalau tengok iklan macam lebih power dari RON 97 je).. apa salahnya kalau kita bagi 60sen setiap RM10 kita beli topup.60sen berkira..malu la.. kata pakai Iphone


Inilah yang dinamakan pelarasan harga.. tau?? kalau Postpaid cukai 6%.. prepaid pun mestila cukai jugak.. Barula adil pada pengguna postpaid.. Lagipun prepaid ni menghampiri zina..Korang ni sebagai orang PAS mesti sokong tahu.. kalau prepaid mahal,. takdela budak budak boleh wat phonesex.. vidlivesex.. ape arr.. Kerajaan berfikir mendalam tau.. Ini mesti terpengaruh ngan DAP la ni..

mahal ni.. untung dah kita murah tau

Korang takkan tak tahu yang kat Uthopia? Keratarua? Zymbagia negara diaorang punya kadar cukai prepaid lagi tinggi? hampir 25% tau tak?? bersyukurla.. jangan jadi bangsa yang asyik membantah sahaja. Kita kena dengan cakap pemimpin. Bila taat setia membabi buta lebih dari Babi Buta barulah kita akan jadi bangsa yang maju.. taaaat je memanjang.. kalah bantah dah jadi pengkhianat.. korang nak jadi pengkhianat??tak nak kan?

Korang tau berapa ramai pendatang asing kat negara kita.. Yang baru dapat IC untuk mengundi pun dah dekat 2 juta.. cuba korang bayangkan berapa banyak diorang topup?Bak kata kawan Khalis..
"Yang positifnye, dapat kenakan cukai kat pekerja2 asing yang guna prepaid. Katalah 1 juta guna top up Rm10 sebulan, sebulan kerajaan dapat tax RM600 000. tapi ke mana perginya duit tu nanti...harapnya kepada rakyat jgklah." hhaaa.. tengok!! kita tak tahu perancangan kerajaan..Janganla dituduh pulak duit ni beli suar dalam Victoria Secret Bik Mama.korang jangan main tuduh je Bik Mama pakai Victoria Secret.. Tengok kat katalog saiz paling besarpun xl.. itupun tak seksi dah.. wahaha.. ingat!! jangan tuduh tau..



bantahla camne pun,,terlaksana jugak nanti

Cuma yang Khalis rasakan.. korang bantahla camne pun.. cukai tetap dikenakan.. macam email RM50 juta.. dah terlaksanana dah pun.. laman web pengguna 1.8juta.. dah berfungsi dah pun.. kilang Lynas? dah nak beroperasi dah pun..

myfacebook status
masih bertahan dari 5 tahun lepas..

pakai iphone.. blackberry.. andriodla..apala.. cukai 6% sedih kemain.marah situ sana,, tak steady arr... huu.. mujur aku guna nokia 2310..takdela malu sangat nak wat bantahan!! wahahha. jangan marah ar...kerajaan tengok ramai orang pakai henpon mahalla sebab tu kerajaan rasa semua rakyat malaysia kaya.dah aku terkena tempiasnya..


12 comments:

da agak da..mesti dia nak kata pasal fon dia jugak..hahahaha

Wow..hebatnye diorg jaga kebajikan rakyat..tahniah!

Huhuhu...kerajaan malaysia dah nak jadi macam jordan dah.. Kat jordan ni, sume benda cukai... Cukai top up je 30% dah... Beli topup 5JD, kena bayar 6.50JD...

xde kene mnegene dengan fon.. namposen pon kerajaan nak bekire dgn kite. kite da lah langsung tak bekire dengan diorang, bising2 pon kite bayar jugek. hak tuihh betol lah. nanges la camni.

mentaliti ubah beb. susah mcm ni,.. jgn attack gune peribadi bro.. stiap org ade wat salah. its unfair.

@cik sakdi
macam mna gaya orang yg ubah mentaliti akan cakap?

syarikat telko malaysia nk beli liverpool tu pasallah kena pakai duit rakyat!!hahaha

alahai..ni tlebih syg kat negara sy nih.. up kan lagi la apa sj ada kat malaysia ni.. lagipun gaji besar xper..xda hal.. heh.. huh!!!! ><

nk pakai public phone blk la..xde kena cukai

x kisahlah nak bercukai2.. x marah pun

pasal isu topup yg tiba2 bomm bamm ni, cukai tu mmg dr dulu mmg dh wujud tp dibyr oleh sykt komunikasi itu sndiri but now dorg dh xnak tanggung so as the conclusion pengguna kena bayar lebih!arghhhh~

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...