Surat terbuka : mungkinkah blogslucumenarik sampai di sini sahaja?

Sebenarnya, Khalis nak wat permintaan pada pembaca, blogger, pada semuala yang bukak blog ni hari-hari.. Yang Khalis pasti.. Khalis dah hampir 10bulan berblogging.. Motivasi pertama Khalis masa mula mula berblog dulu ialah ranking..Khalispun tak faham.. kalau diikutkan trafik hari hari dah meningkat dan stabil..mungkin sebab banyak blog lain yang best kot.

ranking blogslucumenarik semenjak dibuka.. tak tentu harah dah..huuu.. korang bagila dia naik mencanak2..leh tak?

Jadi, Khalis harap sangat sangat, korang leh perkenalkan blog ni dengan rakan rakan.. tak perlu cara cakap.. cukuplah kalau ada artikel atau cerita best, share kan di facebook korang.. Kalau ada video dan gambar yang best dari blog ni, janganla di copy link dan gambar sahaja, kan best kalau sharekan sumbernya dari blog ini?

Sebagai blogger, sesiapapun perlu motivasi untuk terus menulis, dan motivasi Khalis apabila ada orang klik like, ada orang share, ada orang komen,, tapi kalau semua tu takde.. Khalis tertanya tanya jugak.. blog Khalis ni ada orang baca ke? tengok pada trafik ada..tapi senyap je.. tak berkembangpun..

Kalau korang dapat merasakan bahawa blog ini adalah blog korang.. di mana hari hari korang bukak dan baca.. bagilah sokongan moral pada Khalis.. Pasal klik iklan tu, Khalis tak kesah sangatpun.. Khalis belum berada di tahap pendapatan ratus2 sebulan..

Last sekali.. Khalis mulakan blog ni kerana minat.. dan untuk itu Khalis perlu terus berminat dengan blog ini.. Hope korang yang selalu baca, selalu gelak, selalu feeling kat blog ni.. supportlah blog kita ni supaya lebih dikenali.. Khalis tak janji berapa lama bertahan.. sebab tu Khalis memerahkan muka buat rayuan ni..hehe.. sebab.. sekarang motivasi semakin luntur.. huu... 

Itulah sahaja yang mampu Khalis luahkan.. terima kasih sebab sudi membaca...

terima kasih bebanyak
Khalis..

Comments

AZRI said…
sabar ye khalis, sy tetap support blog ni
azfar said…
This comment has been removed by the author.
Azura Mendezz said…
No worries Khalis..mmg support ur blogs..
it's just lately i jd silent reader..xterkomen..
hehe! =P
syuxer said…
jangan putus asa bro..go go go..kami dibelakang anda
arituarini said…
dah stabil apa masalhnya bro..klau org copy tk bg bcklink tu biasa la..diaorg memang suka2 curi2 kot..pedulikan je bro..

bnyk dah tu trafik...bro nak berapa bnyk lg..brsyukur apa yg ada
ayat cm majok jew....huhu....dun worry la khalis....sy ari2 bce blog khalis ni....i follow u~~~~hik3
Mohd Rasydan said…
nak naikkan trafik, senang jer. ko buat kontroversi. confirm trafik blog ko naik mendadak.
Cik Tomei said…
mcm dh ok trafik skrg bro, klu blog gosip2, kontroversi lg sensari mmg trafik hari2 mencanak hihi~
dear anies said…
10 bln = 1k followers ..tu da kira hebat!
sy da sethn lbh 300 pon xsmpi
are din said…
deen tiap² hari layan hang punya blog bro.... :D .. so perbanyak kan la post² yg menarik tertarik menawan gosip panas terbaikkk pya .. setiap hari :) ... kami dibelakang anda .. uhh...
lisa lis said…
sekarang sy support khalis dari belakng hehehehe..cewah..appun, truskan usaha bblog k.. jangan la risau, selagi khalis mampu beri yang terbaik kepada pembaca blog khalis, insyaallah.
reid1508 said…
Salam gue baru kenal sama blog lo. pandangan gue better lo jauhkan isu politik.jauhkan pandangan peribadi lo.kebangakkan reader golongan belia yg mau infomasi.kedua lo mayb lantik beberapa admin lain yg bole bantu lo.lo juga mayb patut acess blog2 info yg mendapat recommendation banyak dari reader. apapun blog lo memang berbeda.go on!
Ilham11 said…
saya suke blog khalis juge..best! weeee :)
Unknown said…
khalis, skrg ni kurang post..cer target sejam satu post...mesti traffic high nyer...pape pun teruskan usaha...jgn mengalah walupun terasa nk kalah dh...
kisah hati said…
ini dari pandangan saya la.saya hari2 baca blog ni.tapi apa yg nak dkejarkan sgat dgan ranking tu.slagi kta post bnda2 baik demi pmbaca,kta prcaya past ada org yg mmbcanya.lagi satu khlis,klau buat post tu klau boleh bglah mklumat yg lengkap skurang2nya info yg sdikit mmbntu.klau tiada cuba bgtau sumber asal info terserbut.kalau kita ikhlas dan betul2 buat krja dgn baik insyaallah dgan sendirinya ramai yg dtg.xperlu ssah2 nak promote lagi dah..
mra said…
stuju dgn reid1508.

komen yg diberikan sendiri oleh en Khalis pada setiap cerita pun perlu di "tapis". tidak semua bersetuju, tidak semua bercanggah.
kalau nak jaga "rank" atau "views", perlu dilihat dari mata orang lain, contohnya "serik tak serik" tu, terpulang pada individu.
tetapi jika hanya hendak buat blog ini semata mata untuk "fun" dan saje saje nak kongsi dgn orang lain, tidak perlu en Khalis fikirkan tentang pageviews and all other useless crap. terpulang ye, kalau nak page view, kene jaga isu sensitive dan juga komen yg diberikan. kalau memang utk blog saje saje, tidak perlu hiraukan page view.
ianya antara "aku nak ramai orang tengok blog aku"
atau "ah, pedulik apa, ni kan blog aku"
you can't have either
mra said…
contoh nya cerita babi gemok gedempol huduh bertaring.
kalau nak page view, buang
"Kalau boleh, tak payahlah iktiraf benda ni di Guinness Book Of Records kan"
kalau memang blog ini untuk sesaje jek kongsi dgn rakan rakan...."hentam sajalah"

Popular Posts