Pages

Support Penaja

Saturday, April 14, 2012

Keunikan telur setelah direbus air cuka

Posted by mykhalis On 11:02 AM 1 comments

Telur direndam di dalam cuka.. kalau tengok clever edisi BM mesti korang pernah tengok eksperimen ni kan? tapi diorang setakat tunjuk telur menjadi elastik..tak tunjuk apa yang terjadi pada telur di dalamnya..

Anda boleh mencuba eksperimen ini di rumah, hanya perhatikan langkah-langkah keselamatan apabila bekerja dengan asid asetik dan memakai sarung tangan pelindung. Kita lihat hasilnya dibawah.












1 comments:

comel gila telur tu. siries ke mcm elastik. rasa sy nak balik cuba buat. betol ke tak?

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...