Whiskey Halal akan tiba di Malaysia

Syarikat minuman ArKay di Amerika telah mencipta Wiski bebas alkohol pertama di dunia dan mendakwa produk mereka rasa seperti Wiski yang sebenar.

Dilancarkan dengan moto "Jangan Minum dan Memandu, Melainkan Ia ArKay", wiski tersebut dikatakan mengandungi alkohol 0%, tetapi pencipta menjanjikan rasa yang sama dengan benda yang sebenar. Ia dicipta agar individu dengan keadaan perubatan atau dengan kepercayaan agama yang melarang pengambilan alkohol untuk minum.

Selepas lima tahun penyelidikan, syarikat minuman beribu pejabat di Florida mencipta wiski bebas alkohol menggunakan perisa tiruan dan bahan-bahan yang selaras dengan peraturan-peraturan European Economic Communityh (EEC) dan US Food and Drug Administration (FDA).

Whiskey ArKay yang dipanggil "Whiskey Halal" di Amrika disahkan oleh Islamic Food & Nutrition Council of America. Wiski ArKay dilancar pada 1 Disember lalu pada harga runcit $10 untuk sebotol 1 liter, dan $4 untuk satu tin.




Yang Khalis tahu, kalau ada whiskey halal, arak halal, beer halal,, kalau artis kantoi bergambar dengan arak..boleh diorang bagitau alasan ..

HALAL!!WAHAHAHHA

Comments

ApiH said…
betul doh tu.. nanti ade la guna alasan tu.. entah ape2..
nur anis said…
boleh percaya ke halal ye..
lisa lis said…
xboleh pcaya nih...ni mbawa kpd sesuatu yg negatif...katakn tidak~

Popular Posts