Sembang : : Hoit Bank Islam..!! ( REVIEW AYIE )

 
 
 
Aku tension siang tadi.. Aku on the way nak g KLIA sebab makcik aku nak g umrah.. Konon-kononnya nak menganta laa.. Biasa laa, anak sedara yang baik memang mcm nih (*Sila abaikan..).. Muaahahaha... Aku taw dalam poket aku cuma ada RM10+ je, so aku decide aku g withdraw dulu, then mara dengan penuh gaya ke KLIA.. Dalam perjalanan ke KLIA tuh, aku g Kajang jap, carik Bank Islam.. Ada satu ATM Bank Islam kat Kajang, sebelah ngan KFC, dan niat aku nak keluarkan RM30 je.. Kenapa RM30..?? Sebab kalau aku keluarkan banyak2, nanti cepat habis.. Aku paling tak suka sengkek tengah bulan.. Jadi baik jimat cermat.. Kalau ikut gaya aku makan, RM30 boleh tahan 3 hari la jugak.. Tapi jangan terkejut, sebab dalam sehari jugak aku mampu perabih RM100.. Hebat kan..?? Berbalik pada cerita, aku pegi ATM nak keluarkan RM30, jadi mcm biasa laa.. Aku masukkan kad MEPS, aku insert pin number, dan aku mintak RM30.. Tibe-tibe, dia kasi satu arahan, 

''Sila masukkan angka gandaan 50..''

Erk, maksud dia kalau nak keluarkan duit, kene keluar at least RM50.. Oke laa.. Aku tak kesah sgt walaupun sedikit ''berapi'' pasal ATM Bank Islam kat Kuala Lumpur tak la banyak songeh mcm nih..  Dalam pale otak aku time tuh, maybe takde not RM10 kot.. Lalu aku masukkan la RM50 sebagai permintaan untuk dikeluarkan.. (*nasib baik dalam bank ada duit.. kalau tak, memang saje je laa)

''Permintaan anda berjaya''

kata mesin tu laa.. Bukan aku.. Lepas amik kad, aku tunggu la duit aku.. Tup tup, aku tgk duit aku yang bernilai RM50 tuh dikeluarkan dalam not RM10 (*sebanyak 5 keping).. Soalan aku, kenapa dia tak kasi aku keluarkan RM30..?? Padahal not RM10 ade jep dalam ATM tuh..??  Apakah aku pengguna teraniaya..?? Ohh tidak.. hahaha.. 

=_=''
 
kalau berminat dengan ayie sila pergi ke blog dia nie.. hehe.. blogger baru dan super rajin.Khalis teringat salah satu post dia bagitau pejam ke celik ke, dia asyik terkenangkan blog die je..hehe.. yerla.. orang tengah sayangkan.. harap ayie meneruskan semangat dalam berblog.. Kalau sudi silalah masuk Khalis dalam bloglist "kekanda" ekk.. 

Ini post terakhir sebelum kuiz JOM JAWAB DAN REVIEW FREE PUKUL 5 PETANG INI.. JOIN RERAMAI TAU

Comments

Ayie said…
wahhhh.. thanx bro khalis.. terharu nih.. jap2, nak cari tisu.. hahahahaha
safurara said…
laaa ingat kan RHB je kena kua 50.bank islam pon same ke?tp rasa nya kalo 50rm knp kua duet 10rm lak.haih~kalo saya sy bako je ATM tu bro.hehehe
Ayie said…
tu la pasal.. Biasanya bole je keluarkan rm10, 20 atau 30.. kene lak time tuh, dia tanak kasi.. rasa nak mengamuk pun ada.. lepas tuh, keluar rm50, dia kai rm10 sebanyak 5 keping.. tensen je.. hahahaha..

Bro khalis- nk mintak pinjam entry ''kenapa wanita suka menyusahkan diri''.. nk bikin panas sikit.. hahahahaa
nisah said…
tgah tggu kuiz nih..hehe
Koding said…
Btol laa tu...
Mintak RM50 keluar RM50 ...
Tak menganiaya pon...
mykhalis said…
@rara pinkmafia itula pasal..cuba bayangkan orang ada baki 45 ringgit..dah tak blh keluar
mykhalis said…
@Ayie
hahhaa..nnt kasik..
mykhalis said…
@nisah
blh2 sla la jawab k?
mykhalis said…
@Kodingcuba bayangkan orang ada 49.90.. dia bagi keluar 50 sahaj..kesian oo tak leh kuar duit
Unknown said…
mesin ATM pun pandai prank.. haha

Popular Posts