Jawapan untuk Siri 2 JAWAB SOALAN DAN DAPAT REVIEW FREE

Khalis tutup awal pertandingan hari ini sebab dah ramai jugak yang masuk nie.. disebabkan ramai yang tak mahu jawapan mereka didedahkan dalam entry maka anda boleh semak jawapan di bahagian komen ok?hehe..macam-macam jawapan yang Khalis terima dan terima kasih sebab ada 24 orang menyertainya kali ini.. 

Terima kasih kerana sudi nak menjoinkan diri dalam kuiz kali ni. Maklumlah. Khalis baru je wat..dah wat lagik..hhe.. Janji-janji.. Khalis wat seminggu sekali je lepas nie.. terima kasih banyak-banyak sebab sudi menjoinnya..

Tujuan Khalis wat mudah aje.. untuk hepi-hepi dengan blogger yang sangat peramah.. hehe

Khalis tak tau Khalis wat susah ke senang sebab soalan yang ada ni adalah apa yang Khalis tahu. Heheh.. Maklumlah ada benda yang anda tahu Khalis tak tahu.. sebab tu Khalis pelawa kepada anda untuk wat kuiz camni jugak..leh Khalis pula uji minda..heee

Untuk tak melengahkan masa.ceeewah..cam kejar masa le pulak kita nikan? mari kita ke jawapan-jawapan bagi soalan Khalis

Soalan pertama
Di dalam cerita anak-anak sidek, siapakah jadi watak tukang cerita?
 Dalam sebuah animasi sukan pertama dan terakhir negara. Malah Khalis sanggup beli majalahnya setiap bulan.Kebenncian terhadap Ajib sebagai anak manja dan kesian kat Bun serta kagum dengan semangatnya. Siapakah pencerita? Pencerita bagi siri anak-anak sidek ialah gelanggang.. kerusi, raket dan shuttle tukang tanya je..hehe

Soalan kedua
Siapakah sultan yang juga merupakan Ketua Hakim Negara
 Usop Wilcha mesti hepi sebab Sultan Azlan Shah merupakan Ketua Hakim Negara sebelum dilantik menjadi Yang Dipertuan Agong.

Soalan ketiga
Maulid nabi jatuh pada... berapa haribulan?( jawapan dalam tahun hijrah )
Khalis tanya soalan ini kerana ketika KHalis masih baru berblogging, mood maulidurrasul. Hampir semua blogger memaparkan kisah nabi. Apa kata kita mengingatinya sepanjang masa. Cara termudah.. hafal lagu..
Isnin 12 rabiulawal bersamaan tahun gajah
Soalan keempat
1+1=1 ( formula )
1+1+1+1 =??  ( soalan )
hehe,,soalan ini Khalis dapat masa darjah 6 iaitu tahun 1997 dalam buku latihan matematik Khalis..
Ramai yang tertipu dengan kebijaksanaan masing-masing..
Kalau 1+1=1  jadi anda akan buat ( 1+1)+(1 + 1) juga sebagai 1+1= 2
sedangkan soalan dah jelas bagitau 1+1 =1..heheh.. jawapannya adalah 1 ok..jgn marahh

Soalan kelima
Sebelum ronaldo memegang jersey no 7 di Manchester United adalah David Beckham..
Soalannya siapakah yang memegang no 7 sebelum Beckham??
Ini adalah percubaan Khalis memanchester unitedkan anda semua..hehe.. Orang kata tak kenal maka tak cinta kan? No 7 merupakan lagenda sebelum David Becham pakai no ini, ianya dipakai oleh suuperrr lagend
Eric Cantona..cuba tengok goalnya di YT.. serius inilah Rooney sekarang..

Soalan keenam
Di Negeri Pahang ada berapa daerah?
Semuanya ada 11 seperti gambarajah di atas tapi kat atas ni tertinggal Cameron Highland..hehehe

Soalan ketujuh
Apakah bangsa orang Kemboja
Ada menjawab melayu champa.. betul tapi tak tepat,,kerana bangsa orang Kemboja adalah Khmer.Melayu champa adalah pelarian yang diburu oleh orang Khmer yang dikatakan semuanya buddha dalam penghapusan etnik melayu champa yang kebanyakannya adalah Islam.


Soalan kelapan
Semenjak Son Goku menjadi hero dalam cerita Dragon Ball. Siapakah gurunya yang kedua
( hint.. menara )
Semasa goku dikalahkan oleh pembunuh upahan tentera biru. goku terselamat kerana Dragon Ball di pinggangnya,lantas dia memanjat menara Karin.. Sampai kat atas dia jumap seekor kucing.. dan kucing inilah menjadi gurunya yang kedua. dan namanya ialah Karin..hehe


Soalan kesembilan
Susah tak soalan dalam kuiz ini
( pemenang dikira dari jawapan paling banyak dari semua peserta)
Ape nie..semua jawab susah..hehe..senang le


Soalan terakhir
Siapakah nama anak sulung Khalis
Nama saya Sayf Muslim..apela tak hafal-hafal lagik
 Nama anak sulung Khalis adalah Sayf Muslim.. jangan la lupe..sian baby Sayf .. dia glemer tau..hehe

 OKLah..jawapan dah diberitahu..anda dah boleh wat kira-kira berapa jawapan betul..heee
nnt khalis umumkan pemenangnye ek


Selepas ini tamat sudah pertandingan bagi minggu ini.. Review pemenang akan dilakukan petang nnt tau.. Kepada para peserta dan reader boleh cek jawapan di bahagian komen

Comments

nelly said…
haha ..1 pun tak betul ..
=p
Koding said…
Rasa-rasa ada 4 jer yang btol...
Takpe... kira okay la tuh...
Sebab markah lulus adalah 40%...
Tak gitu khalis??
KHRLHSYM said…
=.= susah bangat soalan kali ni.
mykhalis said…
@nelly
takkan takde satu pun?jap khalis cek smula
mykhalis said…
@Koding hehe..stuju ngan kodng..nnt khalis keluarkan keputusan k?
mykhalis said…
@KHRLHSYM susah sangat ke?sori2..nnt khalis rendahkan taraf soalan..jgn merajuk ek
chentaNUYU said…
wahahahhahahha salah je Nuyu jawab.huhu
chii said…
rasa mcm 3 je btl..ehehe
Tasha said…
6 je yang betul daripada 10. dapatlah 60%. kira lulus la kan? hahaha....

seronok jawab soalan pengetahuan am ni.
kucarkacir said…
dem !
betul dua je..
amny said…
sayf anak sulung khaliss keee..puas amni godek entry khaliss..ptot r xjupe..T__T

yg pemain MU tu amni jwb contena(macam nama lori je)..haha..sket je agi betol jwpn die'cantona'

byk slah wwuu..T___T
mykhalis said…
@chentaNUYU mata khalis berair sebab gelak tak henti nie..hahahha
mykhalis said…
@chii
3 je? nnt khalis tengok..hee
mykhalis said…
@Tasha wahh.. tahniah2..nnt kite tengok sape yg kena ek
mykhalis said…
@kucarkacir hehe..jgnla sedih2..
mykhalis said…
@amny

khalis trik je.. sayf anak sulung la kire nye
dya adriza said…
masa baca entry khalis jd ayah, saya baca nm dia sulaiman. napa tetiba jd sayf muslim ni. ke saya yg salah baca? adess..

ntah la khalis. x tau la agak2 berapa betul. redha saja la..
saya YANA said…
hahaha...
Yana main teka2 je tak de pon yg betul.. tu baru main teka.. lom post komen lagi.. hahaha..
ApiH said…
berapa je betul ni... selepas dikira dan dihitung, satu je kot betul... hahaaa...
mykhalis said…
@dya adriza hehe..ini mesti dah lama tak ziarah blog khalis nie..nama sulaiman nenek dia tak stuju,, si tukar nama
Tahniah untuk yang menang..Tumpang dapat ilmu aje.
mykhalis said…
@saya YANA ngelat2.. len kali kena la teka..baru aci
Miss Tira said…
Kuiz sebelum ni ada tanya pasal nama anak. Tira dah jawab. Tetiba kuiz kali ni ada tanya nama anak sulong. Tira ingat selain Sayf ada anak lagi. Manoo laa tahu haa ado bini lain ko.. Haaa..
mykhalis said…
@ApiH
uishhh..ada jugak yg betul..tahniah
HeiYzZ RoSLaN said…
erk..bnyk pulok eden salah kali ni.. -..-
Darl Eika said…
haha..
at least eika try dgn kpla otak y sedia ada nieh,ngehngehngeh
dya adriza said…
ohh.. ye ke.. adess sori la khalis. mmg bz 2 3 minggu nih. x sgka plak da bertukar nm dia.. adess.. sian sayf..sori ek sayf..
GiveAsh said…
aku jawab satu soalan je..
dan japana aku adalah tepat keh keh

sultan azlan shah..

tak sia sia aku bayar 2 henget semalam masuk Galeri siltan azlan..

read more in my new entry..hehe
akulahct said…
eh,,,, semua betul lah..... hahahaha....
chentaNUYU said…
Khalis gelakkan jawapan Nuyu ke?hohoho
Azroy Kassim said…
@mykhalis
argh!! apsal ada pasal manyu?? racun!! racun!! hahaha
kaizen_duck said…
soalan ketujuh: bangsa kemboja adalah khmer. Tp melayu champa bukan orang Khmer tapi regim polpot. Melayu Champa asal dari negara Vietnam (asal negara Cham, di rampas vietnam). Dia rang jadi pelarian, lari ke kemboja, thai, dan malaysia.

Popular Posts