Pages

Support Penaja

Tuesday, January 10, 2012

Demi produk sanggup ditembak dengan AK-47

Posted by mykhalis On 10:10 AM 0 comments

IVAnews - Berbagai cara dilakukan Armoring Corporation (TAC), sebuah perusahaan perlengkapan kereta yang kebal peluru, ketika produknya diragukan oleh pengguna.


Namun cara yang ditempuh oleh bos, Trent Kimball, teenyata ekstrem. Sebab, ketika ujian dilakukan, dirinya berada di balik produk kaca kereta anti peluru yang kemudian ditembaki dengan senapan AK-47.


Seperti dilansir Autoevolution, , Kimball melalukan hal itu, kerana geram selalu mendapatkan pertanyaan yang sama dari setiap pelanggan, “Apakah kaca kereta ini benar-benar kebal peluru?”

Kejadian ini bermula saat dia mengajak salah seorang karyawannya untuk menembaknya dengan senjata AK-47, di mana dia duduk di balik kaca kebal peluru itu. “Kimball minta pekerja itu menembaknya dengan senapang AK-47,” laman itu menulis.

Proses uji yang tergolong nekad itu cukup bahaya kerana membahayakan jiwa sang bos. Tetapi hasilnya, kaca itu terbukti benar-benar kebal peluru dan Kimball pun boleh tersenyum lega.

"Aku belum pernah melihat sesuatu seperti itu, kerana risikonya cukup besar" kata Jason Forston, seorang pejabat TAC yang mengikuti proses uji cuba tersebut.

Kaca produksi TAC itu diperuntukkan bagi kendaraan ringan lapis baja mahupun Sport Utility Vehicle yang kerap digunakan di daerah konflik. Selain kebal peluru senapang AK-47, kaca buatan TAC itu juga dikatakan tak mempan peluru yang dimuntahkan senjata M-16 dan FN-FAL. (umi)
 
• VIVAnews

0 comments:

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...