Pages

Support Penaja

Tuesday, May 15, 2012

The Palestinian Prisoners on Hunger Strike need your HELP

Posted by mama On 4:57 PM 2 comments

          Sekarang ni ramai duk sibuk citer sal isu di palestin tu... Korang amek taw tak pasal isu ni?? Jangan buat tak taw ja, kita kan sesama islam... Sape yang tak taw tu, alah yang orang sume tukar dp kat kat fb tu, gambar orang coklat tu, hehe, guwa pun tak taw sangat.. Tapi kat sini guwa nak share sikit sal isu ni..



This picture shows a prisoner. Brown is the color of clothing enforced by the Israeli Prison Services on Palestinian prisoner. The logo on the right means "Shabas" and it is an abbreviation for the Israeli prison Service. The purpose of changing this DP is just to spread the awareness about our brothers and sisters being imprisoned in Israel and currently on Hunger Strike.

Changing this DP cannot help them at all but one thing for sure is people will notice what is happening and perhaps all muslims can make du'a for them. That will change something.

HUKUM HUNGER STRIKES DI PALESTIN :

Prof Dr. Yusuf al Qardhawi ada menjelaskan hukum mogok lapar ketika menjawab satu soalan yang diajukan kepadanya mengenai hukum mogok lapar oleh tahanan umat Islam di dalam penjara Israel. Beliau menjawab :

Mereka adalah pejuang keadilan ! Mogok (lapar) adalah hak mereka yang telah diiktiraf yang bertujuan untuk membongkar segala bentuk kezaliman dan kejahatan yang dilakukan ke atas mereka!!!

Oleh itu menjadi kewajipan ke atas setiap orang islam untuk memberikan sokongan padu kepada mereka mengikut kemampuan masing2 samada secara sokongan aman , demonstrasi atau sokongan moral termasuklah secara mogok lapar atau menghantar telegram dan mengeluarkan kenyataan rasmi untuk merasakan dan menzahirkan bahawa kita sentiasa bersama dengan mereka!!!

Bilal Thiab = 76 Days
Thaer Halahleh = 76 Days
Hassan Safadi = 70 Days

Mohammed Al-Taj = 60 Days
Omar Abu Shallal = 68 Days
Mahmoud Sarsak = 54 days
Faris Al-Natur = 47 Days
Ja'far Ezz Al-Din = 53 Days
Abdallah Al-Barghouthi = 32 Days
lebih dari 2000 tahanan = 27 Days

Mereka teseksa setiap saat, dan boleh mati bila2 mase sahaja... Ada yang berat turun lebih 30 kg, bleeding beberapa bahagian tubuh, gigi luruh... Sama2 kita banyakkan taubat dan berdoa untuk ikhwah kita di sana... Tolong sebarkan isu ini ke mana2, ini antara usaha kecil kita boleh buat. Perang Media !!!

Nanti kat Mahsyar apabila saudara2 Palestin tanya kita buat ape kat dunia untutk bela nasib mereka, apa korang sume nak jawab? "Err, saya tukar dp kat fb je." Camtu? 

Teruskan tunjukkan sokongan walaupun sekecil perkara, banyak lagi korang boleh buat,

1) Doa (doa senjata mukmin)
2) Perbaiki diri kita untuk jadi muslim yang mukmim
3) Perbanyakkan lagi baca Al-Quran
4) Bertaubat atas ape korang buat salah yang lepas




For those who did not show solidarity, may Allah give you another chance to do something to Palestine, amin...

m@m@

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...