Apa nak dibanggakan...

Aritu ada baca satu blog tu kan..(guna aritu sbb x ingat lak tarikh dia)...
Kita ni terlalu bangga dengan pencapaian 'A' bila dapat keputusan peperiksaan..(perghh ayat bahasa kebangsaan tu..bangga la kunun)
Tapi sedar tak kita masih ramai yang tercicir dalam pelajaran yang patot kita peratikan...

Kita dok bangga dengan statistik pelajar yang cemerlang tapi tak pulak amik kisah dengan kegagalan pelajar yang terkandas...(perghhh, bahasa tinggi der..)
Bila aku baca satu per satu kt blog tu kan...baru aku sedar, bukan budak2 'A' tu yang patot dibanggakan tapi anak2 yang tercicir tu patot diperhatikan...
Aku bukan cikgu nak perati tapi aku punya anak yang akan menghadapi situasi ini..(itupun kalu exam besar tu ada lagi la..dok kecoh kata nak mansuh dh..)

Xperlu la kita nk tunding jari slah kat orang tu orang ni..sbb satu jari yang tunding tu, jari yang lain dok tunjuk diri kita sindrik..
tp apa yang perlu kita fikirkan, cam mana nak bantu anak2 yg tercicir tu berjaya jugak cam budak2 'A' yang cemerlang tu..
So, renung-renungkan..zasss

p/s: AAK - Aku Amek Kesah...sbb yg terkandas tu anak melayu macam aku...

Comments

Popular Posts