TEKA-TEKI YANG LAGENDA( TIADA JAWAPAN SETAKAT INI)

Khalis tak tau sape yang reka teka-teki nie. tapi soalannya lebih kurang macam ini.

mungkin pernah menjadi satu bualan yg hebat pada 1 masa dahulu.. tapi saya sangat tak berpuas hati dan ingin tanya semula..

Ada 3 orang yang seorang bisu, seorang pekak dan seorang buta


nak jadikan cerita

si buta ada duit

si pekak curi duit si buta .

si bisu nampak si pekak curi duit si buta


Bagaimana si bisu nak bagitau si buta si pekak curi duitnye


tolonglah bagitau apa2 sahaja jawapan..dah google dah,,takde jawapan

Comments

xazryx said…
si bisu sepak si buta .HAHA .
Anonymous said…
saye rase.. saye tak tau le
Susaiput said…
die report kawan die melalui bahasa isyarat kepada si cacat soh bagitau si buta si pekak curi duit si buta.
Yana Mus said…
Kene ade "NORMAL" translator dlm kadaan ni.
Si bisu tulis note. Translator tu baca, n bgtau si buta (cz si buta xdpt bc) n translator tu gak yg translate kat si pekak guna bahasa isyarat akan ape yg di bualkan.. ;o)
mykhalis said…
haha..tak logikk..tak logikk
Hanna Leoana said…
si bisu tulis kat kertas.."aku, si pekak curi duit kau si buta"
bagi kat si pekak suruh baca.

last sekali..si bisu bawak si pekak pegi balai polis..settle! haha
HeiYzZ RoSLaN said…
bagitaw ajer mcm biasa sebab pekak,bisu n buta 2 nama dorang bkan kecacatan dorang..=P
nik said…
si bisu type surat bentuk braille kt si buta...
zudien said…
Dia buta sebelah mata ja...jadi dia nampak la...itu la jawapannya
aKuLanGit said…
takyah pening² pikir jawapan tu....tu duit si buta,bukan duit kita pon...hahahaha
Miss Oshin said…
sy setuju dgn akulangit.. :P
Anonymous said…
sy baru je disoal dengan teka teki ini. dan kalau dapat tau jawapannya sy akan dapat hadiah..tolonglahhh..sape yg tau ni...bg la sy jawapan...please
Anonymous said…
Jawapannye : Si bisu tulis pada kertas "saya curi duit kamu" dan bg pada si pekak dan suruh baca pada si buta. tp si pekak xperasan dan xpaham apa yg dibaca. agak2 boleh terima xjawapan ni. ;')
sobri ngali said…
si buta cuma buta huruf hahaha..
Skrg dah boleh guna text to speech apps dll zaman dah berubah..
buta, pekak, bisu tu just nama je. dorang x pekak or bisu or buta pun. lol
jeng jeng jadi x jadi masalah
yg jadi masalah nye si bisu ni lebih lebih ....yg si buta pun tak tahu duit dia berapa ringgit dia hilang...
jeng jeng jadi x jadi masalah
yg jadi masalah nye si bisu ni lebih lebih ....yg si buta pun tak tahu duit dia berapa ringgit dia hilang...
wan power said…
Jawapan sebenar: pekak,bisu, buta tu memang adalah nama mereka. Jadi jawapanya si buta bgtau ajelah kat sipekak. Wei bisu curi duit ko!! Dah settle masalah. Kacang je jawapannya
Unknown said…
Dah tentu si pekak fhm atau x nk baca. Sbb dia fhm apa si bisu tulis... lol
Mraad93 123456 said…
This comment has been removed by the author.
Mraad93 123456 said…
This comment has been removed by the author.
Mraad93 123456 said…
woi anjing semua ko gatal nye kontol n pepek si normal ko punye!!!siall babi sial babi ... babi .....

Popular Posts