Berkenalan dengan telur seribu tahun dari China

Pernah tengok telur-telur camni. Kalau warna pudar sikit mungkin kita panggil telur pendang.. Tapi zaman sekarang dah tak ramai yang pandai buat. Warna je pekat..tapi telur tak rasa apa-apapun., Tapi ini adalah telur yang diperap.. di China telur ini dipanggil telur seribu tahun. Sesiapa yang memakannya difahamkan akan mendapat nasib yang baik. Mungkin sebab rupanya yang wat kita tak berani.. Tapi kalau pikir logik,, cuba suruh orang china makan tempoyak ke.. budu ke..payah jugak nak masuk tekak diorang.. yerla.. tak pernah rasa ye tak?




Comments

KhaiRin said…
tp budu cencaluk belacan kite x de la smpi itam cm tu yerk!
kisah hati said…
diperap tu diperap ngan ape?
Reena said…
tu telur ayam ek?? gile lame perap..
owh...saya prnh mkn nih...ingatkn agar2 rupe mcm telur...hahaha...sbb xde rasa telur pun..pastu telur putih tu dah jadi jernih....setau saya xde la dia perap smpai 1000 taun...jenuh la kedai tu mesti abes stok psal nk kena tggu 1000 tau baru ble hidang..
Cik mama said…
ishhh cam geli jerr...
hut said…
di kelantan ade, cari kedai manisnya madu, halal. geng2 tabligh yg masak. rasanya manis

kedai 2 area pengkalan chepa
soooooour said…
sedap ke telur ni...
tambuk said…
http://tambukthegreatest.blogspot.com/
tolong klik join the group yee..tima kasih ...


alamak loye lak tekak aku tgok der..
is_isaac said…
cam nak muntah je tengok rupe nye
Alongxp.com said…
iyark... kembang tekak tengok kuning telo yang dah jadi kelabu tu...
Anonymous said…
sy bole kata suka kt telur ni.. kami panggil telur ni telur kuda.. bau memang xsedap.. kalau makan xbole banyak2.. cepat muak..
this is century egg.... i love it.. ! eat it with porridge daebak(the best)

Popular Posts