Malaikat muncul di Masjid Nabawi

Selain manusia, masjid juga dikunjungi atau di diami oleh makhluk ghaib seperti malaikat dan Jin Islam. Baru-baru ini di Masjid Nabawi di Madinah terakam CCTV masjid itu dalam bentuk video sekujur tubuh makhluk ghaib tersebut. Sekujur tubuh misteri itu bercahaya putih berada di tengah-tengah umat yang sedang asyik mendengarkan ceramah Syaikh dr. Abdul Muhsin al-Qasim. 

Ketika umat Islam hendak memunaikan solat Jumat 23 Muharram 1433. Video ini telah di muatnaik ke youtube dan telah menggemparkan dunia, kerana sekujur tubuh itu kelihatan jelas terakam bercahaya dalam video tersebut. 

Berbagai pihak  cuba menganalisis sekujur tubuh bercahaya itu. Ada yang mengatakan itu sebagai efek cahaya dari sinar matahari, tetapi teori itu itu tidak benar kerana atap masjid Nabawi diperbuat dari marmar.

Tidak seorang pun menyedari sekujur tubuh itu berada di tengah-tengah mereka. Bahkan pengurus masjid ketika menyaksikan video itu tidak dapat mengenalpasti siapa sekujur tubuh misteri tersebut. Sebahagian besar orang yakin sekujur tubuh ghaib itu kemungkinan Malaikat yang memang selalu hadir di dalam Masjid Nabawi.

Comments

Anonymous said…
tengok sebelah kanan. Efek yag sama atas tudung orang.

Popular Posts