Pages

Support Penaja

Saturday, December 20, 2014

Fakta: GST dikenakan utk pengeluaran duit melalui ATM

Posted by Mohd Khalis Raouf Khairu Anuar On 6:50 PM 5 comments

Semenajak dua menjak ni.. memang macam2 rumour yang Khalis dengar pasal GST ni..

Banyak pendapat.. Banyak cerita.. tapi tak tahu mana auta mana fakta

kalau baca dari pro kerajaan.. takde yang buruk melainkan yang indah2 sahaja mengenai GST
kalau baca dari pro pembangkang.. takde yang baik melainkan yang jijik2 sahaja mengenai GST

macamana sebagai rakyat nak dapat berita yang sebenarnya?? camne camne??

baca utusan orang kata dakyah.. baca harakah orang kata fitnah,, watdehakkkk

Tapi Khalis baru je tadi bukak laman fb rasmi kementerian kewangan.. ini kenyataan yang dikeluarkan


camne gamaknya? no swear,, 6sen? banyak ke sikit..

tapi soalan sebenarnya ialah

Kenapa gst dikenakan utk menereka yang keluarkan rm100 ke bawah? biasanya siapa yang keluarkan duit puluh-puluh ringgit je kat ATM? siapa? kalau bukan kerana tak berduit.. memang segan tau nak keluarkan setakat 60, 70.. nak parking kat ATM tak berbaloi..

rm0.06 memang sikit.. utk setiap rm1.. tapi kalau baki akaun cimb ada rm65.00.. baki kena ada rm10..arrghhh... malas nak kiraaa.. malassss... aku sebagai hamba ni ikut perintah sahaja.. aku takde kekuatan nak lari ke Sweden

5 comments:

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...