"Petua melayan isteri" di facebook adalah karut??




Pernahkah anda membaca petua melayan isteri? seperti kat bawah ni?


PETUA MELAYAN ISTERI
Ini kena dengan time gini...time masing2 dah ngantuk nak tidur...
1. Sebelum tidur, peluk dan cium isteri. Tidak semestinya cium di mulut tetapi di dahi, di pipi atau mana² bahagian yang biasa dicium….
2. Kemudian, lafazkan ucapan I love you… Kalau nak cakap “Abang cintakan Ayang” pun boleh tapi… Dah jadi budaya kita agaknya nak sebut I love you ebih mudah.
3. Renung wajahnya. Berikan renungan seolah itu kali terkhir untuk anda melihatnya. Kemudian belailah rambutnya.
4. Cuba nyanyikan lagu paling romantis untuk dia. Kalau rasa suara tak sedap, boleh dengarkan lagu yang sebegitu sambil katakan lagu itu anda tujukan khas untuknya.
5. Jika masih ada masa, ulang cerita tentang zaman sebelum berkahwin atau zaman bulan madu. Jangan cerita semua. Satu hari ungkit satu cerita. Tapi yang seronok sajalah. Jangan ungkit masa bergaduh pula…
6. Ajak dia berbicara tentang anak dan keluarga. Ceritakan apa yang dia dah lakukan untuk anda dan anda amat berterima kasih dengan perbuatannya.
7. Kalau mampu, ceritalah tentang isteri² Rasulullah saw dan bagaimana mereka menghadapi cabaran.
8. Tidurlah dalam keadan berpelukan. Biarlah dia berbantalkan lengan, dada atau bahu anda. Sebenarnya ada banyak lagi yang boleh diperbuat. Tidak semestinya berakhir dengan hubungan intim.
Insya-Allah, bila isteri kita tahu yang kita betul² sayangkan dia, layanannya juga akan menjadi lebih baik. Bila layanannya baik, kita nak pasang lain pun jadi ragu² sebab bimbang yang baru kita dapat tak sehebat isteri kita sekarang.


Ramai sahabat2 wanita saya berkongsi mengenai petua ini.. 8 perkara tu.. tak salah 8 perkara... tapi tahukah anda.. bila saya baca yang pertama je saya dah rasa karut.. sebab apa.. sebab petua ini kebanyakannya di share oleh isteri2 untuk para suami mereka.. konon2 nak perli arr kalau suami tak buat camni..

Baiklah.. jom tengok kat mana fail petua pertama

"1. Sebelum tidur, peluk dan cium isteri. Tidak semestinya cium di mulut tetapi di dahi, di pipi atau mana² bahagian yang biasa dicium…."

tahutak? kalau suami dah start mencium tu.. lagi2 tengah malam..sblm tido.. dalam kain pelikat.. jangan harapla nak cium dahi je.. JANGAN HARAP.. kompom dari dahi nak ke mulut dan tut tut tut..

tapi bagi wanita.. ada 7 lagi perkara suami dia kena buat.. baru cukup syarat "petua melayan ister" jadi dia tolak la suami..sebab suami tak cakap i love u lagi.. tak usap rambut lagi.. tak nyanyi lagi (serius? lepas cium nak suruh suami nyanyi?hahaha.. korang nak laki korang nyanyi lagu ape? selamat malam dari Faizal Tahir ke?? meh layan memalam ni..



takde dah.. hasilnya..suami yang tengah naik seh kompom keciwa..potong stim kata orang... maka.. si suami berpusing memeluk bantal peluk memendam rasa..

Ingatlah wahai isteri.. kalau nak suami layan anda.. jangan mulakan dengan ciuman.. memang tak manjadi la nak ke step ke 8.. malah yang ke dua belum pasti.. wahahaha

 Siapa yang pernah suami dia nyanyi untuk dia?? malam pertama ke dua ketiga keempat jela..

Siapa yang pernah nyanyi untuk isteri dia?? ada.. lagu ni..



so kepada isteri.. sebenarnya petua sebenar  yang patut korang share dengan suami apabila nak mendapatkan layanan ialah cuba korang main dagu tok laki korang sebelum masuk bilik tidur.. nescaya korang jumpa anak kucing mengiang kat bilik tidur.. bukan suruh nyanyi.. suruh lompat bintangpun sanggupp..sebab kucing dah tau.. ikan dah ada...hehe..

Comments

Popular Posts