Kisah benar : Christiano Ronaldo dan sahabatnya Albert Fantrau


"Saya mengucapkan terima kasih kepada Albert Fantrau rakan lama saya untuk kejayaan yang saya capai sekarang..kami bermain bersama-sama untuk pasukan yang sama dalam U-championship bwah 18. apabila pengurus Sporting Lisbon datang untuk melihat kami, dia berkata " Siapa yang menjaring lebih banyak gol  layak di akademi kami ".


"Kami memenangi perlawanan itu 3-0. saya menyumbat gol pertama kemudian Albert menjaringkan kedua dengan tandukan yang hebat .tetapi gol ketiga adalah mendebarkan untuk kami semua. Albert satu lawan satu dengan penjaga gol, dia menggelecek penjaga gol dan saya berlari di hadapannya. apa yang hanya patut dilakukannya adalah untuk menjaringkan gol tetapi dia memberi bola kepada saya dan saya menjaringkan gol ketiga, jadi saya layak ke akademi Sporting Lisbon. selepas  perlawanan, saya bertemu beliau dan saya berkata kepadanya, "Mengapa? " jawabnyanya "Awak lebih bagus daripada saya" ..


"Wartawan pergi ke rumah Albert dan bertanya kepadanya jika ia adalah cerita benar. dia  menjawab ya. dia juga berkata bahawa kerjayanya sebagai pemain selepas perlawanan berakhir dan kini menganggur. tanya wartawan " Tetapi bagaimana anda membina rumah ini begitu besar, anda mempunyai kereta. Anda kelihatan seperti seorang yang kaya. Anda juga mempunyai keluarga .. Dari mana semua ini datang? '' Albert dengan bangganya menjawab: "Ia adalah dari Ronaldo! "

Comments

dear anies said…
tiba2 sy rs sebak bla bc cerita ni
maro rozalez said…
sahabat sejati..
CR will be my favorite footballer ever

Popular Posts