Kes Culik Fatihah | Fatihah Buat Laporan Dirogol


Kes Culik Fatihah | Fatihah Buat Laporan Dirogol. Korang masih ingat kes culik Siti Nur Fatihah Mahadi yang lepas. Ringkasnya, Fatihah dilaporkan diculik ketika membeli topup bersama adiknya di kedai berhampiran rumahnya. Korang mesti dah tahu bahawa semua itu kes culik palsu dimana hal sebenarnya ialah dia rela melarikan diri ke rumah teman lelakinya. Sekarang ini, Siti Nur Fatihah Mahadi ini ini ‘buat hal’ lagi apabila mengatakan dirinya dirogol oleh teman lelakinya. Perkara ini dimaklumkan oleh Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Yahaya Othman bahawa Fatihah membuat laporan polis mendakwa dirinya dirogol oleh teman lelakinya.

Tapi boleh pula apabila diperiksa oleh pakar perubatan bagi memastikan Fatihah dirogol, tiada kesan atau sebarang tanda dia dirogol. lanjutan dari hal tersebut, pihak polis tidak akan mengambil sebarang tindakan ke atas teman lelakinya. Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Yahaya Othman berkata laporan dakwaan rogol oleh Siti Nur Fatihah Mahadi dalam ‘kes culik’ nya adalah sengaja direka-reka bagi tujuan peribadi.
Berhubung dengan laporan dakwaan rogol oleh Fatihah tersebut, kes itu akan disiasat mengikut Seksyen 182 Kanun Keseksaan kerana membuat laporan palsu, yang memperuntukkan hukuman penjara enam bulan atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya.

Entahlah apa masalah sampai buat kes culik tetapi kemudian kata lari secara rela hati. Last sekali buat laporan rogol yang dianggap palsu oleh pihak polis. Silap-silap boleh masuk penjara macam ni.

Comments

Unknown said…
malu berganda2 da parent budak ni
Raden said…
masuk penjara? waah..harap2 takde dah org lain cari publisiti murah camni.
Anonymous said…
Tak padan dengan nama. Jangan sampai kena sedekahkan Al Fatihah sudah

Popular Posts