RUPANYA BUKAN SITI NURHALIZA SAHAJA BINA MASJID.. LAGI 12 ORANG YANG DAPAT DIDEDAHKAN

    

   Heboh 1 Malaysia artis kegemaran adik Khalis iaitu Siti Nurhaliza membina masjid. Bila Khalis perli adik Khalis yang merupakan pelajar cemerlang keputusan Sijil Menengah Agama (SMA ) dengan keputusan 10A, dia berkata.." Takpela..die bukan buat jahat!!dengki je" tambah lagi oleh adik Khalis ini yang juga baru dapat keputusan Jayyid Jiddan dalam peperiksaan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) dipetik berkata" Paling kurang die bukan menyusahkan orang.. dia wat bende baik, ".

     Kerana tidak berpuas hati, Khalis cube selongkar laman- laman web kerajaan dan ADOIIIII..... BUKAN SITI JE BEB BUAT MASJID.. RAMAI LAGIK...Antara-antara mereka ialah:



Erra Fazira:

Bekas ratu cantik ini merancang pembinaan masjid sudah lama dan dalam pembangunan. Lokasi yang dapat dikenalpasti ialah di Kuala Selangor. Antara artis yang bekerjasama dalam pembinaan ini ialah Ummi Aida.


Nora Danish, Jejai dan Fasha Sandha

Pada mulanya ianya projek peribadi Jejai,, kemdian dia bersama memasukkan nama Nora, bila cerai masuklak nama Fasha Sandha, bile clash sebab Nora n Jejai gi Jepun masukla nama Nora balik.. Lokasi Perak dan ada tempat Heli landing dengarnya kat masjid nie.



Maya Karin, Juliana:

Lokasi Di Mersing, Johor. Ianya dibuat setelah mendapati liputan meluas oleh blogger-blogger dan media massa. Mereka merasakan inilah masanya untuk membina masjid kerana masing-masing akan ada projek besar tahun ini dan memerlukan perhatian dan liputan menyeluruh.



Seriusla.. semua ni kompom la bohong kan?? Tapi cuba bayangkan, apapun nawaitu tapi cuba bayangkan semua artis merasakan WOHHH.. BINA MASJID BOLEH MENYUCIKAN HARTA, BOLEH DAPAT PAHALA, BOLEH COVER DOSA, BOLEH DAPAT AMALAN SEHINGGA MATI, BOLEH JADI BAIKK..Khalis membaca peristiwa Siti bina masjid dari pandangan BAGAIMANA KALAU SEMUA ARTIS MERASAKAN MEMBINA MASJID ATAU SURAU BOLEH MENJADIKAN AMALAN MEREKA BERTAMBAH??!!bAGAIMANA KALAU SEMUA ARTIS YANG MAMPU ATAU TAK MAMPU MEMBINA MASJID SETELAH MEREKA MERASAKAN MEREKA SUDAH TERSASAR SEKIAN LAMA??

Plss laa.. camne kalu itu berlaku,, .. Merata-rata lah manusia akan bercerita ini surau artis itu,, ini surau artis ini.. POOOOPPPPP... bila sampai waktu tengah sembahyang pembina masjid sedang menjayakan acara amal dengan menyanyi di atas pentas!!! Takpun ceritanya sedang berpeluk tengah tayang di TV!!!! Jemaah sedang mengaji dan solat di dalamnya.

Oklah..bye.. post menarik pagi nie..hehehe( tak menarikpun nak post jugakk!!!)

PALING TAKUT ORANG AKAN CAKAP

INILAH MASJID YANG SITI BINA TUE.. JOM MASUK!! JOM JOM.. JOM TENGOK..EII..LAWANYA,, BAIKNYE SITIKAN? BINA MASJID..

TAPI MASJID RUMAH ALLAH.. BUKAN RUMAH SITI.. BAGAIMANA KALAU RAMAI ORANG MASUK MELAWAT KERANA INI MASJID YANG SITI BINA??BUKAN KERANA INI RUMAH ALLAH??!!

Comments

yang bina pun aurat kemana iman kemana...
mykhalis said…
Itu ada betulnye..tapi Khalis takut ini menjadi trademark,,ramai yg mengikot,,ini yg terbayangkan...masjid artis di mana-mana
atoszone said…
This comment has been removed by the author.
atoszone said…
tiada manusia yg dapat mgetahui NIAT sesorg itu ikhlas atau tidak...yg itu urusan dia dgn Tuhan..
yg penting..apa yg dibuat oleh Siti itu baik....
LIKE staments adik khalis....
love Siti..
masjid untuk menunjuk..tanda akhir zaman
mykhalis said…
betul tue..saya tak menafikan niat seseorang..cuma saya utarakan kat sini,, camne kalau ramai artis membina masjid berbanding berubah ke jalan Allah.. seperti seorang hamba yang taat..bukannya melaburkan duit begitu..saham akhirat saya percaya..tak pernah saya nafikan..tapi jgn sampai ramai yg mengikut
mykhalis said…
kalau lah smmua orang terfikir semula..ishh..masjd siti besar nie.. camne ngan masjid aku nak buat nie?? nnt orang kutuk.. itu yg khalis bimbang..
ain said…
biarla nak bina masjidpun.. asalkan niat baik..jgn bercakap tak buat apa-apa..
mykhalis said…
betul..tapi niat tak pernah menghalalkan cara..alangkah baik kalau faham apa yg sebenarnya nak sampaikan di sini
misznanarizal said…
bagus la diorang bina masjid..lagi bagus kalo diorang sendiri yang pergi mengimarahkan masjid tuh
mykhalis said…
betul jugak.. harap2 masjid diimarahkan dari mengimarahkan pembinaan masjid..
Anonymous said…
ulasan yg terbaiekkkkk~~~
jgn ada rasa riak sudah.. masjid rumah Allah.. bkn skdr bina pastu nak mnunjuk2.. bnyk sgt masjid dhirar skrg ni.. yg penting kualiti.. bape rmai yg subuh nya kt masjid? yg tu plg pnting..
mykhalis said…
saye dah lama tak gi solat subuh kat masjid..lama sangatt..huhuhuuhuuu
Anonymous said…
hmmm... xpe2.. nanti pegi la lagi.. biasa la.. iman manusia sentiasa turun naik.. tu adat.. =)
Akunyer said…
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.

ni yg sy baca.. sekadar perkongsian ilmu dr sy... :)
Anonymous said…
sebenarnya ramai lagi artis yang bina masjid tapi dia orang tak heboh2 kan. yang panting nawiatu, kalu berbuat kebaikan jangan riak atau bermegah- megah. hanya ALLAH yang tahu orang tu ikhlas atau hanya menunjuk-nunjuk.
Unknown said…
Kita xtahu nawaitu seseorang. Yg aurat ntah kemana tu kita doa baik2 je
Unknown said…
Nawaitu seseorg kita xtahu. Tp bagus jgk dyeorg buat masjid dr duit tu dyeorg bawak g club.. doa baik2 je

Popular Posts