KELUARGA: Surat peminat

Assalamualaikum w.b.t

Saya bakal menjadi seorang ayah tidak lama sahaja lagi. Akan tetapi kerana tuntutan kerja, saya jarang dapat meluangkan masa dengan isteri tercinta. Saya tahu ini bukanlah cara terbaikkan untuk saya meluahkan rasa sesal saya, tapi saya merasakan seandainya saya gagal menjadi suami yang baik mungkin saya akan mengabaikan tanggungjawab menjadi ayah baik. Untuk pengetahuan tuan pakar psikologi, saya mula keluar bekerja dari jam 9 pagi dan pulang hanya selepas 12.00 tengah malam.

Lelaki Ini,Kuala Rompin.

Saya bersimpati dengan masalah saudara. Bak kata pepatah, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Saya yakin dengan kenyataan En.lelaki ini bahawa encik benar-benar ingin menjadi suami yang baik.

Baiklah, persoalan saya apa kerja LI ni sampai tempoh kerja 15 jam sehari? Kalau pekerja, saya sarankan LI buat laporan pejabar buruh. Ini sudah melanggar Perjanjian Geneva. Kalau LI bos, mengapa tidak menggajikan pekerja? Saya tidak mampu memberi penyelesaian kepada masalah LI, tapi saya akan membuka jalan.

Cadangan saya, cuba lihat gambar-gambar di bawah ini dan bayangkan ini adalah anak LI. Sangupkah melihat dia membesar tanpa ayah untuk bermain dan bermanja. Harta sebenar bukan wang ringgit, tetapi anak. Fikir fikir dan renungkan.

melihat dia tersenyum    

melihat dia ketawa

dia main nyorok-nyorok

 atau saudara LI lihat sahaja. buatlah keputusan yang bijak


Comments

CGojes said…
Anak zaman moden beb! Banyak masa bersama MAID dari Parents sendiri.. Ramai juge yg terabai dek kegilaan ibubapa mengejar kekayaan..
mykhalis said…
jgn nnt anak cakap indon sudah.. ada parents yang last2 anta blaja kat kelantan...ngaji pondok..nakal ya amatt
CGojes said…
Tula, maid ngn parents jaga Xsama beb! Kasih syg Xsrupa. So, nanti ko jg lelok baby yg ODW tuh. Kasik Cerdik Superb cm ko! Aik???
Black Rose said…
betul tu raopp...gajikan jek pekerja...aku ade kn..leh kj..sian wan..sian anak ko nt..iskkk...
mykhalis said…
haha..ini surat peminat la..bukan pasal penulis blog ini..ishh ape nie.. blushhh
CGojes said…
Dush3!! Black Rose ngigau lagi! hahaha.. Raop nih msti jaga sndri. Mn blh nk upah2.. Ciput nih mamat nih.. Duit tuh beb!!
:: cikNuurul :: said…
surat peminat ~ haha,.zmn skang sume berkejar2 cri duit yg akn lupus jgk 1 hari nnti,.tp anugerah Allah yg xternilai tu yg akn kekal menghadiahknmu doa ke syurga,amin,..
*boley buat entri jugak x jwpn ni*,.hehe

Popular Posts