Anjing pittbull serang tuan sendiri sampai parah

Khalis kalau sebut pittbul mesti terbayangkan anjing dalam TOm and Jerry.. Walaupun itu adalah baka bulldog..tapi membayangkan keganasannya memang cam pittbull. Sebab kalau tengok bulldog ni takdela laju sangat..tak taula sebab Khalis biasa tengok bulldog yang muka sedih je.. jalanpun slow je.

sejenis pittbull


Kejadian ini terjadi di Avenida Presidente Wenceslau pada 22 Januari lalu.
Seekor anjing yang dikenali sebagai Pitbull (anjing ganas) telah menyerang tuannya sendiri, Dejail Cesar Goncalves, 54, dibelakang rumahnya.

Anjing tersebut menggigit dan mengoyakkan tangan kanan tuannya.
Walaupun dengan tiga pukulan, anjing itu bertindak balas dengan lebih ganas dan berpindah menyerang bahagian kepala dan leher pula. Maaf, dalam video tidak ditunjukkan sepenuhnya.


Tidak lama kemudian, pengawal perbandaran datang dan terpaksa melepaskan tiga tembakan kepada anjing itu dan anjing tersebut masih kuat untuk menyerang kemudiannya melepaskan satu lagi tembakan.
Dejail Cesar dibawa ke Hospital dengan keadaan yang kritikal kerana banyak kehilangan darah.

Penulis kurang pasti sama ada anjing jenis ini dibenarkan masuk ke negara ini atau tidak.
Yang pasti, penulis difahamkan ada peruntukan undang-undang yang mewajibkan pemilik haiwan ini memakaikan kolar dan lencana pendaftaran terhadap anjing-anjing mereka seperti mana dalam Seksyen 14 Undang-undang Kecil (Anjing-Anjing) Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) 1977.

Itu di Pulau Pinang la, negeri lain tak taulah pulak kan. Atau macam mana? - Oleh SYAHRIL A. KADIR

Newshub.my

Comments

Nazreen Padzoldad said…
anjing dlm cite toy story! anjing ni mmg ganas...

Popular Posts