Sindiket Tawar Pelajar Perempuan Untuk Khidmat Seks Melalui SMS Kepada 'Pelanggan'

google

KUALA LUMPUR: Sindiket yang menawarkan perkhidmatan seksual menjadi semakin berani apabila mereka membabitkan pelajar perempuan di Lembah Klang.

Khidmat pesanan ringkas (SMS) dihantar untuk mendapatkan "pelanggan" yang berminat dengan pelajar sekolah menengah di beberapa kawasan seperti Kepong, Cheras dan Pudu dengan bayaran kira-kira RM300.

Ketua Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong dan Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan MCA, Senator Chiew Lian Keng yang menerima mesej baru-baru ini, mengadakan satu sidang akhbar, Selasa, memberi amaran kepada pemuda supaya menentang perkhidmatan tersebut.

Chong berkata SMS, yang ditulis dalam bahasa Cina, memujuk "bakal pelanggan" dengan menawarkan perkhidmatan oleh gadis-gadis remaja dan menyatakan bilangan hubungan seks yang pernah dilakukan mereka.

Ketika beliau menelefon nombor dalam SMS, beliau telah diberitahu bahawa perkhidmatan itu boleh diatur.
Chong berkata pembabitan pelajar perempuan dalam aktiviti seperti ini bukanlah sesuatu yang baru, tetapi sindiket "mengiklankan" aktiviti ini secara terbuka baru-baru ini.

Chong masih belum melibatkan polis berhubung isu ini lagi, sambil melahirkan kebimbangan mengenai peningkatan bilangan laporan terhadap pelajar sekolah yang terlibat dalam aktiviti seperti ini.

"Bukan sahaja pelacuran menyalahi undang-undang di Malaysia, lelaki yang mendapatkan perkhidmatan seperti ini yang melibatkan gadis bawah umur akan didakwa sebagai merogol," kata Chong.

"Tambahan pula, kita tidak tahu sama ada khidmat pesanan ringkas (SMS) ini adalah penipuan atau sebahagian daripada taktik untuk menarik orang ramai untuk melanggan pelacur."

Peguam P.Y. Leong, yang turut hadir pada sidang akhbar itu berkata mereka yang disabitkan kesalahan rogol boleh menghadapi hukuman penjara sehingga 30 tahun dan sebat mandatori.

Comments

Popular Posts