kegigihan Atlit China sempena Olimpik 2012

Gambar2 di bawah menunjukkan betapa gigihnya China untuk mencapai kejayaan, disasarkan Olimpik 2020. Gambar2 ini merakamkan kegigihan mereka mencapai kejayaan. Bolehkan Malaysia menuruti atau mencontohinya? Perhatikan juga tarikh gambar ini dirakamkan. Tahun 2010 dan 2011.

Gimnas muda, dalam kelas yang terdiri dari kanak2 4 ke 7 tahun. Huh! Kalau ni Malaysia, mungkin kita akan menyangka mereka didera.


Jurulatih memberi arahan kepada kanak2 di kelas gimnastik di Shenyang pada 12-Sep-2010 yang lalu. Lebih dari 30 pelajar antara 6 ke 14 tahun mengambil bahagian.


Seorang pelajar menolong rakannya semasa latihan fizikal di Peking Opera, sebuah sekolah seni dibawah Universiti Normal Shenyang. Sekolah ini melatih 200 pelajar dari 4 ke 17 tahun dan para pelajarnya dikehendaki menghabiskan latihan selama 12 tahun, sebelum dibenarkan mengambil peperiksaan kemasukan ke kolej seni.


Guru menolong pelajarnya semasa latihan fizikal di Peking Opera di sebuah sekolah seni dibawah Universiti Normal Shenyang. Sekolah ini melatih 200 pelajar dari 4 ke 17 tahun dan para pelajarnya dikehendaki menghabiskan latihan selama 12 tahun, sebelum dibenarkan mengambil peperiksaan kemasukan ke kolej seni.


Comments

Popular Posts