Filem kita wajah kita.. Filem 3gp..di mana salahnya?


Cuba korang tengok trailer filem ni.. bukankah ini wajah kita? bukankah ini yang selalu terpampang di surat khabar setiap hari? bukan ini berita yang dilaporkan? bunuh? zina? rompak? di mana salahnya filem ini?


Adakah takut untuk mengakui bahawa negara kita semakin ramai yang jahanam?bukankah dulu ada sebuah kata- kata yang menggambarkan industri filem kita?

apa katanya?
Filem kita wajah kita??
Sepatutnya kita biarkan filem ini ditayangkan.. biar orang yang mahir beragama bercakap.. biar orang politik yang cakap.. kita tengok apa reaksi pemimpin pemimpin kita lepas tengok filem ini.. Ini adalah realiti masyarakat..

Khalis dah cakap lama dalam entry entry sebelum ini.. Pelacuran tidak dibenarkan.. tapi rumah pelacuran boleh dicari.. kalau korang tengok berita.. rumah pelacuran itu diserbu,.,rumah pelacuran itu disita.. tapi kemudian esok keluar lagi laporan..setelah diserbu beberapa kali.. pihak rumah pelacuran terus berdegil meneruskan operasi..

Khalis nak tanya jujur kat korang.. pernah tak baca kat paper.. pemilik rumah pelacuran di penjara selama 5 tahun? atau di denda rm100,000..ada tak? yang ada.. tangkap.. kemudian lepas.. tak pernah masuk mahkamah agaknya..

Itu bab pelacuran.. bab konsert dan pusat hiburan?mana suara orang yang berkuasa kat Malaysia ni? siap cadangkan zon hub hiburan lagik adalah.. dan kalau tengok pada preview filem ini.. kalau korang pernah duduk di bandar besar.. pernah ada pengalaman masuk rumah pelacuran cam Khalis.. jalan belakang lorong haji taib.. korang takkan kata filem ini bohong..

Dan Khalis ingat lagi.. masa filem Remp-it tayangan malam pertama.. Khalis tengok panggung dipenuhi oleh budak2 motor dengan awek mereka masing masing.. dengan bau arak tak payah cakap la.. filem tayang pukul 12mlm.. agaknya.. selepas mereka tengok filem remp-it malam tu mereka insaf ke? mereka hantar balik ke pompuan2 yang mereka bawak tu?

Tapi.. inilah kita.. ini bukan salah filem 3gp.. ini salah kita dari dulu lagi.. kalau nak pertikaikan hukum hakam dalam filem.. filem mana yang mengikut hukum syara' di Malaysia ni? Karak? KL gangster? Bini-biniku gangster? hantu bonceng? kalau tak tahyul..ganas.. tambah sikit babak ghairah macam remp-it..

Comments

Fahmi Jaafar said…
kesannye ade budak yg x tahu jadi tau.. n seperti yg ko ckapkan xdi la, budak2 ade ke yg akn amek mende ni jadi pengajaran even last2 mungkin ade mende x baik jadi ke kan. haha, keluar panggung lagi carik de la.
Cik Bambam said…
cerita mcm ni pon leh lepas keluar wayang.. huhuhu
ShahzCudin said…
klo nak menegur perkara mungkar tu perlulah berhemah dan berhikmah..cerita ni kurang hemah dan hikmah..mmg x smpi msj baik tu..
Cik Tomei said…
suke ayat khalis ni "selepas mereka tengok filem remp-it malam tu mereka insaf ke? mereka hantar balik ke pompuan2 yang mereka bawak tu" dan mcm tu jugakla lepas mereka tgk flm 3gp nanti, mkin rmaila anak melayu kite nak test market bt vdeo upload kat tenet...haishhhh xdenya org tgk film nak crik pgjrn & nilai2 murni, kalau insaf pon setakat dipintu wayang jela. Aku yakin majoriti yg tgk film ni sbb nak tgk aksi 18sx sigh!!!

Popular Posts